Vzdělávání v mateřských školách v období nouzového stavu3929 | SPOKOJENOST MATEŘSKýCH ŠKOL SE VZDěLáVáNÍM9 Spokojenost mateřských škol se vzdělávánímZpětná informace o úspěchu poskytovaného vzdělávání se v běžném provozu získává relativně snadno, od dětí i od jejich rodičů. V podmínkách omezené komunikace, která nastala v důsledku uzavření většiny mateřských škol, bylo získávání zpětné vazby od rodičů, případně dětí, pro pedagogy naprosto zásadní, protože jedině tak mohli nabídku rozvojových aktivit upravovat nebo doplňovat. Více než polovina mateřských škol uvedla spokojenost s tím, jak se v uvedeném období vzdělávání dařilo. Alespoň částečnou nespokojenost uvedl jen zlomek mateřských škol, zbývající mateřské školy o úspěšnosti nabízeného vzdělávání neměly zpětnou informaci. Nejvyšší spokojenost vykázaly mateř-ské školy s počtem do 30 dětí, v nichž je také nejméně časté, že mateřská škola nemá zpětnou informaci od rodičů, že se jí vzdělávání daří.Mezi kraje, v nichž mateřské školy vyjádřily nejčastěji spokojenost s tím, jak se jim daří vzdělávání, patří Plzeňský kraj, Pardubický kraj a hlavní město Praha. Naopak nejméně často tuto spokojenost vyjádřily mateřské školy v krajích Karlovarském, Zlínském a Ústeckém. GRAF 12 | Spokojenost s tím, jak se daří vzdělávání v dané situaci8 %44 %2 %0 %28 %17 %zcela, vše se nám da ířčáste n , v tšinou se vzd lávání da íč ě ěěřčáste n , v tšinou se vzd lávání neda íč ě ěěřtém v bec se neda íěř ůřv sou asné situaci nemáme zp tnou vazbu o tom,čějak se vzd lávání da íěřneposkytují pravidelnou nabídkurozvojových aktivit, nebo neuzav ely MŠřJednou ze zásadních souvislostí, která ovlivňuje úspěšnost vzdělávání dětí v této době, je spolupráce s rodiči. Mateřské školy, kterým se daří s rodiči spolupracovat, uváděly výrazně častěji celkovou spokojenost se vzděláváním v dané situaci a také častější zpětnou informaci od rodičů, jak se z jejich pohledu vzdělávání daří.GRAF 13 | Spokojenost se spoluprací s většinou rodičů (z 83 % mateřských škol, které pravidelně nabízely rozvojové aktivity)0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %rozhodn anoěspíše anospíše nerozhodn neěMimo uvedeného klíčového vlivu spolupráce s většinou rodičů uváděly mateřské školy další důležité potřeby, které by napomohly větší úspěšnosti poskytovaného vzdělávání v době uzavření mateřské školy. Šlo zejména o dostatečné množství digitální techniky pro školu i pro rodiny, o vyšší úroveň digitálních kompetencí na straně pedagogů i rodičů a také o chybějící metodickou podporu pro realizaci předškolního vzdělávání distančním způsobem.