Vzdělávání v mateřských školách v období nouzového stavu3827 | KOMUNIKACE7 KomunikacePodle vyjádření ředitelů škol téměř všechny mateřské školy udržovaly nějaký kontakt s rodiči. Podoba a četnost kon-taktu se pak lišily podle toho, jestli škola poskytovala i pravidelnou nabídku rozvojových aktivit. Jen zlomek ředitelů mateřských škol (0,7 %) uvedl, že s rodiči v období po uzavření provozu školy žádný kontakt neudržoval.Velmi pozitivně hodnotím rychlé navázání on-line kontaktů s většinou rodičů a okamžitou reakci na naše podněty ze strany téměř všech rodičů. Zadávání úkolů jsme zvolili jednou týdně a úkoly jsou rozepsány v přehledné tabulce na jednotlivé dny, včetně zasílání příběhů a pohádek motivujících k aktivitě, fotonávodů k postupům výroby výrobků, podnětů ke sportovním aktivitám na zahradě apod. Některé činnosti byly rozdělovány dle věku a mladší děti si zkou-šely z vlastního popudu i činnosti pro děti starší a naopak starší děti dělaly práci navíc určenou jen malým dětem. Našich aktivit se účastnili i starší sourozenci dětí, kteří už chodí do školy. Zřídili jsme pro zpětnou vazbu dětem i on--line nástěnku na webových stránkách, která je z důvodu ochrany dat chráněna heslem a přístupná je pouze rodičům a dětem. Tuto spolupráci a pro nás všechny nový způsob komunikace s dětmi na dálku si velmi chválím a cením jako novou a dobrou zkušenost.Pro kontakt s rodiči mateřské školy využívaly své webové stránky, e-maily a telefon, případně sociální sítě.GRAF 7 | Způsoby kontaktu mateřské školy s rodiči po uzavření provozu0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %pomocí webových stránekškolyprost ednictvím telefonuřmaily konkrétnímjednotlivým rodi mčůhromadnými maily všem prost ednictvím sociálníchrodi mčůřsítíVyužívání uvedených prostředků opět souviselo s velikostí mateřské školy. Osobnější komunikace (telefonická i po-mocí sociálních sítí) byla častěji navazována v mateřských školách s nižším počtem dětí, zatímco plošnější komunika-ce (např. pomocí webových stránek) byla častější v mateřských školách s vyšším počtem dětí.GRAF 8 | Podíl mateřských škol podle velikosti a způsobu kontaktu s rodiči 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %30 a mén d tíě ě31 a 64 d tížě65 a 86 d tížě87 a 115 d tížě116 a více d tíěprost ednictvím sociálních sítířprost ednictvím telefonuřpomocí webových stránek školy