Vzdělávání v mateřských školách v období nouzového stavu3765 | ZMěNY VE VZDěLáVáNÍ V MATEŘSKýCH ŠKOLáCHGRAF 5 | Podíl mateřských škol podle velikosti a zaměření pravidelné nabídky rozvojových aktivit (z 95 % mateřských škol, které uzavřely provoz)0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %30 a mén d tíě ě31 a 64 d tížě65 a 86 d tížě87 a 115 d tížě116 a více d tíěano, pro všechny d tiěano, pouze pro d ti v posledním roce p edškolního vzd lávání (v etn d tí s odkladem školní docházky)ěřěčě ěV nabídce rozvojových aktivit byly výrazné rozdíly i mezi kraji. Častěji pro všechny děti připravovaly nabídku ma-teřské školy v hlavním městě Praze a ve Středočeském a Moravskoslezském kraji, nejméně často pak školy v krajích Karlovarském, Jihočeském a Plzeňském.Pravidelně, minimálně jednou týdně, nabízely aktivity častěji školy v krajích Královéhradeckém, Moravskoslezském, Olomouckém a v hlavním městě Praze a nabídkou reflektující iniciativu rodičů častěji reagovaly školy v krajích Kar-lovarském, Plzeňském a Libereckém.Digitální technologie pro on-line komunikaci nebo nahrávání videí apod. častěji využívaly mateřské školy v Karlovar-ském kraji, Plzeňském kraji a v hlavním městě Praze.Pozitivním zjištěním je velká četnost nabídky rozvojových aktivit ze strany škol, navzdory absenci jakékoli metodické podpory k této činnosti. Podíl mateřských škol, které by z důvodu nezvládání digitálních kompetencí neposkytovaly nabídku rozvojových aktivit vůbec, byl jen velmi malý.