Vzdělávání na dálku v základních a středních školách34210 | APLIKACE, PLATFORMYGRAF 21 | Míra jednotnosti platforem/systémů/aplikací, které učitelé pro distanční vzdělávání používají0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %I. st. ZŠII. st. ZŠSŠvšichni u itelé pou ívají stejnou platformu, na ní se dohodli, nebo jim byla ur enačžžčstejnou platformu pou ívají koordinovan skupiny u itel (nap . po p edm tech), platforem je však n kolikžěčůřřěěvíce platforem, n které spole néěčka dý u itel si platformu zvolil sám, bez koordinace s ostatnímižčSpecifickým problémem byl software pro odborné předměty na středních školách, kde vedení škol opět kreativně hle-dalo cesty, jak jej zajistit (např. spoluprací s firmami).Velmi pozitivně hodnotí učitelé odborných předmětů možnosti pro CAD systémy a CAM díky nabídce firmy 3E Pra-ha Engineering.Učitelé využívají i webináře odborných firem k výuce odborných předmětů a odbornému softwaru, např. webináře SolidCAM.Zjištění naznačila další problém, který by se měl do budoucna eliminovat, a tím je značná pestrost výukových plat-forem v jedné škole. I přesto je ale pozitivním zjištěním, že na většině škol se podařilo jednotnou platformu prosadit, případně školy ke sjednocení platforem postupně směřují.Mezi pozitivní zjištění patří vysoká míra flexibility ve využívání moderních komunikačních platforem, jako je např. WhatsApp, i mezi pedagogy na prvním stupni základních škol. Tento fakt dokládá již zmiňovanou ochotu využívat moderní technologie ve výuce, pokud jsou pro danou situaci z pohledu učitelů přínosné a efektivní. Po zahájení běžné výuky bude vhodné i nadále podporovat využívání digitálních technologií pro komunikaci. Potřebnost komunikace s minimem bariér totiž nebude po opětovném zahájení běžného provozu škol menší.