Vzdělávání na dálku v základních a středních školách3246 | HODNOCENÍ VZDěLáVáNÍ NA DáLKUGRAF 12 | Předpokládané způsoby promítnutí výkonů žáků v distančním vzdělávání do závěrečné klasifikace0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %I. st. ZŠII. st. ZŠSŠpouzepozitivní výkonyvšechnyvypracovávané úkolyvedení školynetušív becůpodle pokynůz MŠMTHodnocení výkonu žáků při vzdělávání na dálku prokázalo minimálně tři pozitivní přístupy škol: ■schopnost výrazné skupiny škol začít využívat nejen slovního hodnocení, ale i podrobné zpětné vazby bez hodnocení – oba způsoby dokládají příležitost k intenzivnějšímu využívání metod formativního hodnocení i v běžné výuce po návratu žáků do škol, ■schopnost využívat digitální technologie nejen jako komunikační prostředek, ale i jako prostředí pro vlastní vytváření výsledků – i v tomto případě naznačuje nemalý podíl škol možnost promítnout digitální gramotnost do vzdělávání přirozenými cestami, ■orientace na pozitivní výsledky žáků, která dokládá, že při vzdělávání na dálku je přístup k výkonům žáků v mnohém pozitivnější než při běžné výuce (minimálně polovina základních škol, která tento přístup de-klarovala, dává velkou šanci tomu, aby podobný princip nahradil doposud převládající způsob negativního soustředění se na chyby).Všechny tři přístupy považuje Česká školní inspekce za vhodné do budoucna podporovat.