Vzdělávání na dálku v základních a středních školách3175 | OBSAH VZDěLáVáNÍ NA DáLKUGRAF 7 | K čemu převážně učitelé distanční vzdělávání používají0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %I. st. ZŠII. st. ZŠSŠk procvi ení ji probraného u ivačžčk seznámení ák s novou látkouž ůk zadávání rozši ujícího u iva, zajímavostí apod.řč5.3 Změny v obsahu při přípravě na přijímací, závěrečné a maturitní zkouškyNa většině základních i středních škol kladly pedagogické sbory větší důraz na přípravu k přijímacím, závěrečným nebo maturitním zkouškám. Při přípravě na přijímací zkoušky na základních školách byla posilována výuka předmětů, které jsou obsahem přijíma-cí zkoušky, na prvním stupni pak pedagogové při přípravě žáků na přijímací zkoušky do víceletých gymnázií častěji využívali individuální konzultace.Příprava žáků pátého ročníku na přijímací zkoušky na víceletá gymnázia. Učitelka posílá materiály na přípravu a konzultuje.Žáci, kteří se připravují na přijímací zkoušky na víceleté gymnázium, plní úkoly v hlavních předmětech bez úlev. Ostatní žáci mají rozsah učiva částečně omezen.Na druhém stupni byly k ověření získaných znalostí či vybraných dovedností častěji využívány různě zaměřené testy.Škola se snažila udržovat žáky devátého ročníku v přiměřeném tempu. Mají doporučeny weby: Hrátky s češtinou, Hravá literatura, Tvořivý sloh. V přípravě na přijímací zkoušky vyučující pokračují v předchozí přípravě, žáci zkouší testy zpracované prostřed-nictvím Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání a použité v minulých letech, vyučující radí a řeší, co a proč se nezdařilo.Jiné školy využily toho, že se jejich žáci vše potřebné k přijímacím zkouškám již naučili, a věnují se jen on-line pod-poře s cílem nabyté znalosti procvičit a zopakovat.Již před zákazem fyzické přítomnosti žáků ve školách se tito žáci účastnili semináře z ČJ a MA. Žáci se tak vše po-třebné už naučili, nyní mají možnost procvičování v on-line prostředí. Větší akcent na přípravu však není kladen. Cílem je žáky neznervózňovat, ale spíš je ujišťovat, že umí.Na středních školách byl akcent na přípravu žáků závěrečných ročníků z pochopitelných důvodů výraznější. U oborů bez maturitní zkoušky šlo o zintenzivnění přípravy na závěrečné zkoušky, a to buď upozaděním ostatních předmětů, nebo se příprava již zcela soustředila na témata jednotné závěrečné zkoušky. Některé střední školy uváděly komplikace v souvislosti s praktickými dovednostmi žáků.Ve škole jsme položili důraz na předměty závěrečné zkoušky i na úkor ostatních předmětů. Pro žáky třetích ročníků byly vypracovány pracovní listy s tematickými celky z vybraných otázek jednotné závěrečné zkoušky.