Vzdělávání na dálku v základních a středních školách3063 | ZAPOJENÍ ŽáKů DO VZDěLáVáNÍ NA DáLKUGRAF 1 | Způsoby zapojování žáků bez on-line připojení do výuky na dálku 0 %5 %10 %15 %20 %25 %30 %35 %I. st. ZŠII. st. ZŠSŠkomunikace pouze p es telefonř(hovory i SMS) - mo noži skupinový hovor s více ákyžp edávání u iva v pravidelných řčdnech v týdnu – bezkontaktní p edání v obálceřvhození materiál k výuce ůdo schránky – op t ěbezkontaktní p edánířpropojení se se spolupracujícíneziskovou organizací,nebo sociální slu boužvylepení úkol na vchod školyůUvedená zjištění ze základních a středních škol ukazují, že míra zapojení, resp. podíly nezapojených žáků, souvisí zejména se dvěma faktory: ■nedostatky v komunikaci se zákonnými zástupci, které patřily mezi jedny z hlavních důvodů nezapojení žáků na prvním stupni, ■nízký zájem žáků o vzdělávání, který se se zvyšujícím věkem prohlubuje (nezapojují se ti žáci, co nemají zájem ani o běžnou výuku) .Pro zkvalitnění vzdělávání do budoucna tak bude vhodné soustředit pozornost na eliminaci obou faktorů. Naopak vysoký podíl zapojených žáků souvisí minimálně s: ■schopností obstarat vhodnou digitální techniku žákům, kteří ji z nějakých důvodů vůbec nemají, nebo jí nema-jí dostatek vzhledem k nutnosti podělit se s dalšími sourozenci, ■kreativními způsoby zapojování žáků bez on-line připojení nebo žáků se SVP.