Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/2020282PŘÍLOHA 3c) příslušnému oblastnímu inspektorátu práce při zjištění systémového porušení v oblasti pracovněprávních vzta-hů (např. odměňování a zjevné porušení pravidel BOZ), d) Českomoravskému odborovému svazu pracovníků školství při negativním zjištění v oblasti BOZ, e) orgánům ochrany veřejného zdraví při porušení hygienických podmínek, f) hasičskému záchrannému sboru při zjevném porušení pravidel požární ochrany, g) Ministerstvu financí podání zprávy při porušení rozpočtové kázně v objemu vyšším než 300 tis. Kč a při zjiš-tění, na jehož základě podává vedoucí inspekčního týmu návrh na trestní oznámení, h) orgánům činným v trestním řízení při podezření ze spáchání trestného činu (např. neodvedení daně, pojistného na sociální zabezpečení a podobné povinné platby, zkrácení daně, poplatku a podobné povinné platby, krádež, zpronevěra, podvod), i) Ministerstvu vnitra podání zprávy v případě zjištění, že územní samosprávný celek neplní zákonné povinnosti vyplývající ze školského zákona, j) jinému orgánu dle obsahu zjištění.PPartnerstvíPartnerství a rozvoj strategického partnerství škole zčásti vymezuje školský zákon. ČŠI zjišťuje, kteří další partneři jsou pro školy a →školská zařízení přínosem, jaké jsou možnosti aktivního zapojení do činnosti školy a jak přínosné jsou partnerské vztahy pro zvýšení kvality výsledků vzdělávání. Partnerem školy mohou být zaměstnavatelé, partner-ské školy, nestátní neziskové organizace, poradenská zařízení, výzkumné instituce apod.Pedagogicko-psychologická poradna (PPP)Školské poradenské zařízení, které se zabývá poradenskou činností v oblasti vývoje, výchovy a vzdělávání dětí a mlá-deže. Poskytuje služby školám, výchovným poradcům a psychologům ve školách, rodičům aj. Provádí pedagogicko--psychologická vyšetření a pomáhá při profesní orientaci žáků.Plán pedagogické podpory (PLPP)Plán pedagogické podpory zpracovává škola pro žáka od I. stupně →podpůrných opatření. Slouží ke kompenza-ci mírných obtíží ve vzdělávání žáka formou mírných úprav metod, organizace a hodnocení vzdělávání a zapojení v kolektivu. Obsahuje popis obtíží žáka, stanovení cílů podpory a způsobů vyhodnocování naplňování plánu. S PLPP je seznámen žák, zákonný zástupce a všichni učitelé. Škola vyhodnocuje naplňování cílů PLPP nejpozději po třech měsících od zahájení poskytování podpůrných opatření. Pravidla a průběh tvorby, realizace a vyhodnocování PLPP stanovuje škola nově v části →školního vzdělávacího programu „Charakteristika ŠVP“.Podpůrná opatřeníOd 1. září 2016 školský zákon garantuje dětem, žákům a studentům se →speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) podpůrná opatření. Podle § 16 školského zákona se jimi rozumí soubor nezbytných úprav ve vzdělávání a školských službách, které odpovídají zdravotnímu stavu, kulturnímu prostředí nebo jiným životním podmínkám žáků.Školský zákon vymezuje jen rámcový výčet podpůrných opatření. Mezi ně patří např. poradenská pomoc školy a škol-ského poradenského zařízení (ŠPZ), úprava organizace, obsahu, hodnocení, forem a metod vzdělávání a školských služeb, úprava podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání, použití kompenzačních pomůcek, speciál-ních učebnic a speciálních učebních pomůcek, úprav očekávaných výstupů vzdělávání v mezích stanovených →rám-covým vzdělávacím programem (RVP) →akreditovanými vzdělávacími programy a , vzdělávání podle →individuálního vzdělávacího plánu (IVP), využití asistenta pedagoga, využití dalšího pedagogického pracovníka, tlumočníka českého znakového jazyka, přepisovatele pro neslyšící nebo možnosti působení osob poskytujících žákovi podporu po dobu jeho pobytu ve škole. Působnost těchto osob upravuje zvláštní právní předpis. Mezi podpůrná opatření patří také poskytování vzdělávání nebo školských služeb v prostorách stavebně nebo technic-ky upravených.Podpůrná opatření jsou pro žáky se SVP poskytována bezplatně.Podpůrná opatření při vzdělávání se člení do pěti stupňů podle organizační, pedagogické a finanční náročnosti. Lze je kombinovat. Zatímco podpůrná opatření I. stupně – přímá podpora ve výuce, →plán pedagogické podpory (PLPP)