Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/2020266PŘÍLOHA 2Nařízení vlády č� 354/2020 Sb�, kterým se mění nařízení vlády č� 211/2010 Sb�, o soustavě oborů vzdělání v zá-kladním, středním a vyšším odborném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů ■Dne 17. 8. 2020 bylo vydáno nařízení vlády č. 354/2020 Sb., kterým se mění nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání, ve znění pozdějších předpi-sů. Účinnosti nabylo dne 1. 9. 2020. ■Ustanovení § 2 odst. 2 nově odkazuje na bod 27 přílohy č. 2 zmíněného nařízení pro účely stanovení podmínek zdravotní způsobilosti uchazeče o vzdělávání u všech oborů škol zřizovaných Ministerstvem obrany.Novela vyhlášky č� 27/2016 Sb�, o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů ■Dne 30. 9. 2019 vyšla ve Sbírce zákonů vyhláška č. 248/2019 Sb., kterou se mění mimo jiné vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozděj-ších předpisů. Účinnosti nabyla dne 1. 1. 2020. ■Novela přinesla řadu drobných změn v oblasti vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Došlo k upravení některých lhůt, maximálních počtů žáků při odborném výcviku a některých as-pektů, upravených v přílohách k vyhlášce.Novela vyhlášky č� 72/2016 Sb�, o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zaří-zeních, ve znění pozdějších předpisů ■Dne 30. 9. 2019 vyšla ve Sbírce zákonů vyhláška č. 248/2019 Sb., kterou se mění mimo jiné vyhláška č. 72/2016 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů. Účinnosti nabyla dne 1. 1. 2020. ■Nově bylo ustanoveno, že školské poradenské zařízení poradenskou službu směřující k zjišťování speciálních vzdělávacích potřeb nebo mimořádného nadání žáka neposkytne, je-li platné dříve vydané doporučení, které bylo žadateli vydáno stejným nebo jiným školským poradenským zařízením, s výjimkou případu uvedeného ve vyhlášce č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů. ■K této vyhlášce byla také vydána nová příloha č. 5, která obsahuje vzor pro informovaný souhlas s poskytnu-tím poradenské služby ve školském poradenském zařízení.Vyhláška č� 211/2020 Sb�, o hodnocení výsledků vzdělávání ve druhém pololetí školního roku 2019/2020 ■Dne 27. 4. 2020 vyšla ve Sbírce zákonů vyhláška č. 211/2020 Sb., o hodnocení výsledků vzdělávání ve dru-hém pololetí školního roku 2019/2020. Stejného dne nabyla účinnosti. ■Tato vyhláška specifikuje, jak mají základní a střední školy postupovat při klasifikaci druhého pololetí škol-ního roku 2019/2020, zejména v souvislosti s pandemií SARS CoV-2. Součástí vyhlášky byla také metodika s výkladem jednotlivých bodů.Vyhláška č� 232/2020 Sb�, o přijímacím řízení, maturitní zkoušce a závěrečné zkoušce ve školním roce 2019/2020 ■Dne 6. 5. 2020 byla vyhlášena ve Sbírce zákonů vyhláška č. 232/2020 Sb., o přijímacím řízení, maturitní zkoušce a závěrečné zkoušce ve školním roce 2019/2020, účinnosti nabyla stejného dne. ■Ve vyhlášce byly upraveny podrobnosti o průběhu zmíněných zkoušek, a to v kontextu mimořádných opatření přijatých při pandemii SARS CoV-2. Jednou z novinek se stala například povinnost v pozvánce v sekci orga-nizačních pokynů uvést pokyny související právě s dodržováním bezpečnosti a hygieny.Vyhláška č� 233/2020 Sb�, o některých zvláštních pravidlech pro vzdělávání v souvislosti s opatřeními při epide-mii koronaviru SARS CoV-2 ■Dne 6. 5. 2020 byla vyhlášena ve Sbírce zákonů vyhláška č. 233/2020 Sb., o některých zvláštních pravidlech pro vzdělávání v souvislosti s opatřeními při epidemii koronaviru SARS CoV-2, účinnosti nabyla stejného dne. ■Vyhláška obsahuje modifikace procesu vzdělávání v souvislosti s mimořádnými opatřeními v průběhu dru-hého pololetí školního roku 2019/2020. Příkladem může být zákaz hodnotit vysvědčení z druhého pololetí školního roku 2019/2020 při přijímání ke střednímu vzdělávání.