Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/202022713 | MEZINáRODNÍ AKTIVITY A MEZINáRODNÍ SPOLUPRáCEEvropské školy ve školním roce 2019/2020Typ školyZemě, Evropská školaEŠ typu IBelgie: Brusel I, Brusel II, Brusel III, Brusel IV, MolLucembursko: Lucemburk I, Lucemburk IINěmecko: Mnichov, Frankfurt, KarlsruheŠpanělsko: AlicanteItálie: VareseHolandsko: BergenAkreditované EŠ Belgie: European Education Brussels-Argenteuil, Brusel, Dánsko: European School Copenhagen, Estonsko: Tallin European School, Finsko: ES Helsinki, Francie: Ecole européenne de Strasbourg, Ecole internationale Provence Alpes Côte d’Azur à Manosque, Ecole européenne Lille Métropole, European School, Paris La Défense, Holandsko: Europese School Den Haag Rijnlands Lyceum, Itálie: Scuola per l’Europa di Parma, Scuola europea di Brindisi, Irsko: Centre for European Schooling, Dunshaughlin, Německo: Europese School Den Haag Rijnlands Lyceum, Lucembursko: Ecole internationale, Differdange and Esch s/Alzette, Ecole internationale Edward Steichen (Clervaux), Ecole internationale de Junglinster, Ecole internationale de Mondorf-les-Bains, Řecko: School of European Education – Heraklion (Crète), Slovinsko: European School, Ljubljana, Velká Británie: Europa School UK, CulhamKandidáti na akreditaci v roce 2020European School Templin – NěmeckoEuropean School, Saarland – NěmeckoInternational European School Warsaw – PolskoEuropean School, Lisbon – PortugalskoČeské sekceŠkolaPředškolní a primární cyklusSekundární cyklusPočet učitelů vysílaných prostřednictvím MŠMTPočet místně najímaných pedagogických pracovníkůEŠ Brusel IIIanoano (1.–7. ročník)7 + 54 + 3EŠ Lucemburk IIanone4 + 12 + 0Výuka českého jazykaŠkolaPředškolní a primární cyklusSekundární cyklusPočet místně najímaných učitelůEŠ Mnichovanoano3 EŠ Frankfurtanoano1EŠ Karlsruheanoano1EŠ Vareseanoano1EŠ Bergenanone1Výchovné poradenstvíEŠ MnichovVedoucí výchovný koordinátorVýchovná koordinátorkaEŠ VareseVedoucí výchovný koordinátorEŠ Brusel IVýchovná koordinátorkaZastoupení České republiky ve vedení Evropských škol--13.3.1 Priority ve vzdělávání českých žáků ve školním roce 2019/2020Priority ve vzdělávání českých žáků vyplývají z inovativních strategií a přístupů, které jsou v současnosti uplatňovány v celém systému EŠ.Na předškolním a primárním cyklu je ve značné míře uplatňován inkluzivní přístup ke vzdělávání s nezbytnou včasnou diagnostikou individuálních schopností a potřeb žáků, příslušnou diferenciací metod vzdělávání, podporou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a vytvářením adekvátních podmínek pro vzdělávání žáků mimořádně nadaných. Ve všech předmětech je uplatňován přístup k učení založený na osvojování kompetencí. Vzdělávací cíle učebních osnov a indikátory pro jejich osvojení jsou východiskem pro hodnocení žáků. Prioritou zůstává podpora mateřského jazyka, která je jednou z hlavních hodnot systému EŠ. Velký důraz je kladen zejména na rozvíjení komunikativních a čtenářských dovedností. Pro harmonizaci výuky mateřského jazyka napříč systémem EŠ využívají učitelé společné indikátory pro předpokládané osvojení kompetencí na konci primárního cyklu.Dlouhodobě je v platnosti systém hodnocení žáků, který je založen na holistickém (celostním) přístupu k žáku, na hodnocení kompetencí ve vyučovacích předmětech i v mezipředmětových vzdělávacích oblastech a na propojení prů-běžného i závěrečného formativního a sumativního hodnocení. Učitelé používají především nástroje formativního hodnocení a sebehodnocení žáka, jako je vstupní profil žáka, žákovské portfolio a vysvědčení, které je kombinací hod-