Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/202022313 | MEZINáRODNÍ AKTIVITY A MEZINáRODNÍ SPOLUPRáCEPřehled mezinárodních organizací a jejich orgánů, v nichž plní Česká školní inspekce roli přímého zastoupení České republiky (stav k 1� 9� 2020)OECD – Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvojTéma spolupráceČR zastupujeAlternaceŘídicí rada Centra pro výzkum a inovace ve vzdělávání / Governing Board of Centre for Educational Research and Innovation (GB CERI),Mgr. Tomáš Zatloukal, MBA, LL.M.PhDr. Josef Basl, Ph.D.Řídicí rada PISA / Governing Board of Programme for International Student Assessment (GB PISA)Mgr. Tomáš Zatloukal, MBA, LL.M. Mgr. Simona BoudováNárodní koordinátorka PISAMgr. Simona BoudováŘídicí rada TALIS / Governing Board of Teaching and Learning International Survey (GB TALIS)Mgr. Tomáš Zatloukal, MBA, LL.M.PhDr. Josef Basl, Ph.D.Národní koordinátor TALISPhDr. Josef Basl, Ph.D.Síť ECEC pro ranou péči a předškolní vzdělávání / Early Childhood Education and CarePhDr. Irena Borkovcová, MBAIEA / Mezinárodní asociace pro hodnocení výsledků vzděláváníTéma spolupráceČR zastupujeAlternaceValné shromáždění IEA / General Assembly IEAMgr. Tomáš Zatloukal, MBA, LL.M.PhDr. Josef Basl, Ph.D.Národní koordinátor TIMSS / Trends in International Mathematics and Science Study: National Research CoordinatorVladislav TomášekNárodní koordinátorka PIRLS / Progress in International Reading Literacy Study: National Research CoordinatorMgr. Zuzana JanotováSICI / Stálá mezinárodní konference inspektorátůTéma spolupráceČR zastupuječlen Výkonného výboru, zástupce generálního sekretářeMgr. Petr DrábekNárodní koordinátorkaIng. Dana Pražáková, Ph.D.Evropské školyTéma spolupráceČR zastupujeRada inspektorů pro předškolní a primární cyklus Evropských školPhDr. Dana MusilováRada inspektorů pro sekundární cyklus Evropských školMgr. Renata JuráňováSpolečný pedagogický výbor Evropských školPhDr. Dana MusilováMgr. Renata Juráňová13.1 Zapojení ČŠI do mezinárodních šetření IEA a OECDGarantem a realizátorem zapojení České republiky do mezinárodních zjišťování výsledků žáků a zkušeností učitelů a ředitelů je od roku 2011 Česká školní inspekce. Zapojování České republiky do mezinárodních šetření probíhá pravidelně od roku 1995. Poznatky z mezinárodních šetření v rámci širokého spektra činností ČŠI plní roli externího pohledu na vzdělávací systém. Zapojení do těchto šetření poskytuje důležité informace o kvalitě vzdělávání, které jsou pro vzdělávací systém a vzdělávací politiku nezastupitelné, např. pro případné změny v kurikulární oblasti. Zjištění z mezinárodních šetření umožňují synergické propojování informací z národních a mezinárodních aktivit. Navíc uvol-něné úlohy z mezinárodních šetření jsou vhodným zdrojem didaktické inspirace pro pedagogy.Mezinárodní šetření především mapují výsledky žáků v oblasti matematiky, přírodovědy a čtení. Jedná se o projekty organizované IEA (Mezinárodní asociace pro hodnocení výsledků vzdělávání / International Association for the Eva-luation of Educational Achievement) a OECD (Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj / Organisation for Economic Cooperation and Development).V období od roku 2017 je realizace mezinárodních šetření součástí individuálního projektu systémového Komplexní systém hodnocení, který je spolufinancován z prostředků Evropské unie prostřednictvím Operačního programu Vý-zkum, vývoj a vzdělávání a ze státního rozpočtu České republiky.