Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/202021311 | KONKURZY NA ŘEDITELE ŠKOL A ŠKOLSKýCH ZAŘÍZENÍ VE ŠKOLNÍM ROCE 2019/2020stupů v oblastech metod výuky a vzdělávání u MŠ, na zohlednění všech vykonávání činností školy v systému řízení a vedení pedagogického sboru u sloučených subjektů MŠ a ZŠ. U ZŠ se více zaměřovali na koncepci podpory žáků se SVP, řešení projevů rizikového chování a stanovování priorit DVPP.TABULKA 125 | Aspekty fungování škol, na které se u řízeného pohovoru zaměřovali odborníci určení ČŠI (v % z celko-vého počtu odborníků určených ČŠI) Tematické zaměření otázekMŠMŠ a ZŠZŠSŠCelkemPostupy reflektující kvalitativní požadavky na vzdělávání dětí, žáků, studentů29,227,119,721,924,2Zda uchazeč má ve své vizi na prvním místě dítě, žáka či studenta, jeho proces učení a jeho vzdělávací úspěch24,018,714,815,818,2Reálnost zpracované koncepce rozvoje školy57,254,243,249,150,8Autoevaluace a postupy sledování kvality poskytovaného vzdělávání19,612,113,117,515,1Zohlednění všech vykonávaných činností školy zapsaných do školského rejstříku v systému řízení7,017,310,96,110,2Vedení pedagogického sboru, personálního rozvoje školy, zapojení pedagogů do řízení školy48,750,044,843,047,3Stanovování priorit DVPP11,49,814,83,510,7Znalost nových trendů a přístupů v oblastech forem a metod výuky a vzdělávání24,419,29,310,517,5Přístup k řešení projevů rizikového chování žáků5,57,912,05,38,0Postupy směřující k minimalizaci rizika školní neúspěšnosti4,17,56,611,46,2Koncepce podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, žáků nadaných a mimořádně nadaných18,819,621,313,217,2Zajištění příznivého klimatu školy, zdravého a bezpečného prostředí33,921,526,218,427,3Představa uchazeče o efektivní a partnerské komunika-ci se zákonnými zástupci žáků24,722,015,36,118,6V 17,2 % konkurzů byl k jednání komise přizván zřizovatelem nebo konkurzní komisí další odborník (či odborní-ci) s hlasem poradním, celkem šlo o 88 takto zajištěných odborníků. V těchto případech šlo nejčastěji o odborníky v oblasti státní správy. Na rozdíl od odborníků určených ČŠI mohli být v těchto případech přizváni také odborníci, kteří nespadají do kategorií stanovených vyhláškou č. 54/2005 Sb. (níže uvedení „jiní odborníci“). Zde šlo nejčastěji o zástupce místních samospráv, představitele odborů škol a odborníky relevantní pro oborové zaměření středních škol.GRAF 128 | Složení odborníků přizvaných k jednání komise zřizovatelem nebo konkurzní komisí (v % z celkového 51počtu odborníků přizvaných zřizovatelem nebo konkurzní komisí)39,828,42,319,322,7051015202530354045odborník v oblasti státnísprávyodborník na organizacia ízení ve školstvířodpovídající druhu a typup íslušné školy nebořškolského za ízenířpersonalistapsychologjiný odborník51 Součet přesahuje 100 %, protože jeden odborník může být specialistou ve více uvedených oborech.