Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/202020710 | ŠKOLSKá PORADENSKá ZAŘÍZENÍGRAF 124 | Hodnocení spolupráce se spádovou pedagogicko-psychologickou poradnou řediteli škol (podíl ředitelů v %)61,658,064,066,558,565,343,133,952,850,846,455,755,855,761,748,049,246,316,211,321,336,940,034,333,340,034,149,659,342,643,148,040,938,539,532,037,239,331,453,052,247,30102030405060708090100PVZVSVPVZVSVPVZVSVPVZVSVPVZVSVPVZVSVPVZVSVTato poradna jevst ícná v i našimřůčpot ebám.řV této poradněpracujíprofesionálové.Zprávya doporu eníčz této poradny jsoudobrým vodítkempro práci s ákemžve škole.Tato poradna naší S touto poradnou ješkole poskytujedostate noučpodporu.mo né konzultovatži díl í problémyčž ůák .Kdy je tožpot ebné,řpracovníci tétoporadny naši školu (práce se t ídami,osobn navštíví.ěTato poradna mákvalitní nabídkuskupinových aktivitřvýcvikové,reeduka ní skupinyčapod.).rozhodn anoěspíše anoPokud by ředitelé školy mohli formulovat požadavky na vyšší úroveň spolupráce se ŠPZ nad rámec současného stavu, pak by nejčastěji uvítali praktické ukázky práce se žáky se SVP, často se vyslovují také pro častější práci se skupinami pedagogů ve školách. Zjištění ČŠI se shodují s požadavky škol, které preferují zejména konzultace a praktické ukázky příkladů dobré praxe v oblasti práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami přímo ve školách, častější konzul-tace dílčích otázek a důkladnější konzultace doporučovaných opatření.GRAF 125 | Požadavky ředitelů škol na větší pomoc školských poradenských zařízení škole (podíl ředitelů v %)33,132,459,326,3324,911,734,931,163,738,339,15,2938,624,944,429,640,71,616,4d kladnou konzultací doporu ovaných podp rných opat eníůčůřčast jšími pr b nými konzultacemi k díl ím otázkám práce se áky seěů ěžčžSVPpraktickými ukázkami p íklad dobré praxe v oblasti práce se áky seřůžSVPv tší pomocí p i práci s celými t ídami/ skupinami ák (nap . p iěřřž ůř řprevenci školní neúsp šnosti, t ídním klimatem)ěřprací se skupinami pedagog ve školách (workshopy, seminá e)ůřjinými zp soby pomoci*ůporadenské za ízení nem e školám pomoci více, ne jak je v sou asnéřůžžčpraxi nastavenoPVZVSV