Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/202020410 | ŠKOLSKá PORADENSKá ZAŘÍZENÍlze usuzovat a poukazovat např. na odlišnosti sociálního složení krajů, požadavky škol, dostupnost školských pora-denských zařízení a zejména speciálně pedagogických center, která, jak je uvedeno v úvodní kapitole, nejsou v krajích rovnoměrně rozložena a nekopírují typy zdravotního postižení klientů, protože tito mohou v rámci svých práv využívat služeb jakéhokoliv školského poradenského zařízení v České republice.GRAF 121 | Četnost využívaných podpůrných opatření ve sledovaných hodinách v ZŠ (v % z celkového počtu sledova-ných hodin – běžné třídy v letech 2018/2019 a 2019/2020)20,7 21,224,134,238,07,013,621,220,129,8 29,634,920,429,244,934,827,721,031,528,739,935,638,919,416,332,819,535,130,732,344,830,224,522,122,420,726,116,623,818,127,024,521,116,622,605101520253035404550úprava organizace, obsahu, hodnocení, forem a metod vzd láváníěvzd lávání podle individuálního vzd lávacího plánuěěvyu ití asistenta pedagogažZároveň dochází ke skutečnostem, kdy není možné poskytnutí podpůrného opatření, které by pomohlo žákovi se speciálně vzdělávacími potřebami, a to zejména z důvodu nedostatku specializovaných pedagogických pracovníků ve škole, např. speciálních pedagogů, kteří zajišťují vzdělávání v předmětu speciálně pedagogické péče. Velmi často dochází k situacím, kdy vhodné podpůrné opatření nemůže být poskytnuto. Podle vyjádření odborných pracovníků poradenských zařízení se s touto situací setkává alespoň občas polovina z nich.