Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/20201939 | ZAŘÍZENÍ PRO VýKON ÚSTAVNÍ NEBO OCHRANNé VýCHOVYDoporučení na úrovni systému ■Pro jednotlivé typy zařízení definovat v rámci celorepublikové koncepce personální standardy včetně vymezení jejich zaměření, rozsahu a obsahu pro jednotlivé pedagogy či odborné pracovníky. ■Systémově podpořit nabídku forem středního vzdělávání dětem se středním či vyšším vzdělávacím po-tenciálem umístěným ve výchovných ústavech pro jejich maximální vzdělávací rozvoj. ■Vytvořit či podporovat ucelené a dlouhodobé vzdělávací programy pro pedagogy i děti k utváření pozi-tivních vztahů a postojů dětí a pro reedukaci rizik v jejich chování. ■Umožnit nekvalifikovaným pedagogům doplnit si své vzdělání širší studijní nabídkou. ■Ve spolupráci s příslušnými resorty průběžně zjišťovat a vyhodnocovat relevantní data pro posouzení úspěšnosti socializace dětí po odchodu ze zařízení a pro realizaci případných dalších opatření. Tento již dlouhodobý a přetrvávající nedostatek neumožňuje předat adekvátní zpětnou vazbu jednotlivým zaříze-ním, systému či společnosti k jejich pozici a efektivitě v systému péče o ohrožené děti.