Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/20201698 | ZáJMOVé VZDěLáVáNÍrizik. V těchto případech vystavovala ČŠI protokol o kontrole s uvedením nedostatků a stanovovala lhůty k jejich nápravě.8.1.3 Finanční podmínky v zájmovém vzděláváníZájmové vzdělávání neposkytuje stupeň vzdělání, a proto ho lze dle § 123 odst. 2 školského zákona poskytovat za úplatu, která je jedním z důležitých finančních zdrojů právnické osoby vykonávající činnost školského zařízení. Mě-síční poplatky za pobyt v ŠD se ve většině zařízení pohybovaly ve výši do 250 Kč.GRAF 99 | Měsíční výše úplaty za školské služby a vzdělávání podle typu zřizovatele – podíl zařízení (v %)9,26,242,927,851,653,739,327,825,033,235,017,911,150,05,15,011,125,00,922,20102030405060708090100ŠD celkemobeckrajprivátní sektorcírkevbez poplatkudo 100 Kčdo 250 Kčdo 500 Kčnad 500 KčV 9,2 % sledovaných ŠD nebyla úplata za školské služby a vzdělávání stanovena a vybírána. Podle typu zřizovatele nevybírají úplatu nejčastěji školská zařízení zřizovaná krajem (42,9 % subjektů). Nejběžnější měsíční poplatek do 100 Kč vybírá téměř 52 % zařízení. Jeho výše nebo případné prominutí podmiňuje sociální i ekonomická úroveň obcí a regionů. Finance z úplat jsou nejčastěji využívány na vybavení, případně provoz školského zařízení. Výše úplaty za pravidelnou zájmovou činnost v SVČ je ovlivněna druhem aktivity, její náročností na spotřebu materiálu a pomů-cek, také zohledňuje dostupnost nabídky všem sociálním skupinám.Způsob financování závisí do značné míry na typu školských zařízení pro zájmové vzdělávání. Ve ŠD a ŠK jsou vy-užívány především finanční prostředky ze státního rozpočtu, úplata za poskytování školských služeb a vzdělávání, prostředky z rozpočtu zřizovatele, případně také z dotací rodičovských spolků. Ve SVČ je kromě finančních prostředků státu významným zdrojem také často provozovaná doplňková činnost, sponzorské dary od fyzických či právnických osob včetně obcí, v jejichž působnosti střediska činnost vykonávají. Kromě toho mohou všechna školská zařízení získat i finanční podporu z evropských strukturálních a investičních fondů z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání pro období 2014–2020 prostřednictvím projektů zjednodušeného vykazování, tzv. „Šablon II“.8.1.4 Personální podmínky v zájmovém vzdělávání8�1�4�1 Vedoucí pracovníci zařízení pro zájmové vzděláváníZpůsob řízení a organizace ŠD/ŠK ovlivňuje obvykle velikost školy, jejíž jsou součástí. U menších škol řídí ŠD/ŠK přímo ředitel školy, u větších bývá pověřen vedením vedoucí vychovatel nebo zástupce ředitele školy.