Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/20201416 | VYŠŠÍ ODBORNé VZDěLáVáNÍTABULKA 89 | Studenti ve vyšším odborném vzděláváníSledovaný parametr ČR (statistika MŠMT)2017/20182018/20192019/2020Počet studentů ve vyšších odborných školách19 88318 41617 954Podíl studentů v denní formě vzdělávání (v %)64,962,361,9Podíl studentů v ostatních formách vzdělávání (v %)35,137,738,1Podíl studentů se zdravotním postižením (v %) 0,10,10,1Podíl cizinců ve VOŠ (v %)3,33,84,1Počet nově přijatých studentů do 1. ročníku 7 8757 6317 687Počet absolventů4 5824 056–Nabídka výuky cizích jazyků je stabilní a v meziročním srovnání jsou rozdíly jen minimální. Jako v předchozích letech převládá studium anglického jazyka (97,9 %) a jazyka německého (20,7 %). Další nabízené cizí jazyky jsou ruský jazyk, španělský jazyk, francouzský jazyk a italský jazyk. TABULKA 90 | Výuka jazyků ve vyšším odborném vzděláváníŽáci učící se cizí jazyk2017/20182018/20192019/2020PočetPodílPočetPodílPočetPodílCelkem12 781 11 321 10 971 Anglický12 30996,311 04797,610 74397,9Francouzský2742,12232,01561,4Německý3 11924,42 48722,02 27320,7Ruský5954,74924,35264,8Španělský4183,33753,33553,2Italský290,2370,3300,36.1.2 Prostorové, materiální a bezpečnostní podmínky ve vyšším odborném vzděláváníŠkoly vytvářejí vhodné prostorové a materiální podmínky pro vzdělávání podle akreditovaných vzdělávacích progra-mů („rozhodně ano“ 88,9 % škol). V meziročním srovnání se to však jeví jako mírné zhoršení podmínek (ve školním roce 2018/2019 „rozhodně ano“ 95,2 % škol). Školy disponují dostatečným množstvím kmenových učeben, ale vzdě-lávání podle akreditovaných vzdělávacích programů v plné šíři neumožňuje především vybavení odborných učeben, laboratoří a informačních a komunikačních technologií. Zároveň jsou potřebné investice do rekonstrukcí budov. Vedení škol se snaží soustavně vyhodnocovat stav materiálně-technického zázemí a průběžně jej obnovovat. Prostředí škol tak bylo většinou vyhodnoceno jako příjemné a podnětné.TABULKA 91 | Hodnocení prostorových a materiálních podmínek z hlediska naplňování vzdělávacích programů – podíl škol (v %)Prostorové a materiální podmínky navštívených kmenových prostor školy umožňují vzdělávání podle všech oblastí vzdělávacího programuPodílRozhodně ano88,9Spíše ano11,1Spíše ne0,0Rozhodně ne0,0