Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/20201304 | STŘEDNÍ VZDěLáVáNÍDoporučení na úrovni systému ■Provést modernizaci rámcových vzdělávacích programů odborného vzdělávání a zavést je do praxe. ■V rámcových vzdělávacích programech pro obory vzdělávání zaměřené na předškolní pedagogiku posí-lit význam a obsah odborných předmětů a pedagogické praxe, aby žáky důsledně vybavovaly kompeten-cemi potřebnými pro zvládnutí nároků souvisejících s individualizovaným pojetím předškolního vzdě-lávání. Při hodnocení výsledků vzdělávání dosahování těchto kompetencí důsledně ověřovat (v oblasti pedagogiky, psychologie, včetně metod a forem pedagogické práce).42 ■Zajistit odpovídající podporu školám ve vyloučených lokalitách, s převahou žáků s nízkým socioekono-mickým statusem, s nedostatkem odborně kvalifikovaných pedagogů. ■Vytvořit komplexní systém podpory profesního rozvoje ředitelů zejména jako nástroj pro podporu ředi-telů – lídrů pedagogického procesu. ■Cíleně se soustředit na přípravu a realizaci akcí profesního rozvoje (např. i formou webinářů), které mají potenciál zvyšovat kompetence pedagogů zejména v oblasti podpory žáků nematuritních oborů vzdělání a/nebo žáků se SVP či žáků nadaných. ■Zvýšit provázanost a efektivitu systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, podporovat vznik metodických kabinetů a zajistit jejich činnost. ■Připravit vzdělávání orientované na spolupráci učitele a asistenta pedagoga specificky zaměřené na střední školy a práci s žáky ve starším školním věku a adolescenty. ■Vytvořit podmínky pro nastavení efektivnější spolupráce škol a školských poradenských zařízení. Snížit administrativní náročnost a formálnost poradenské péče tak, aby se vytvořil prostor pro účinnou podporu žáků při jejich vzdělávání. ■Sjednotit praxi v oblasti vybírání finančních prostředků od zákonných zástupců žáků související s posky-tovaným vzděláváním a školskými službami. ■Motivovat školy, aby rozšířily způsob přijímání uchazečů o studium důsledným uplatňováním školní přijímací zkoušky, která bude dostatečným způsobem ověřovat obecné studijní předpoklady uchazečů o středoškolské vzdělání. ■Zohlednit ve financování škol zajištění dostupnosti odborně kvalifikovaných specialistů (speciální peda-gog, školní psycholog apod.) pro každou školu.42 Blíže kapitola 2.1.4. Personální podmínky v předškolním vzdělávání, dále kapitola Závěry a doporučení pro předškolní vzdělá-vání.