Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/20201234 | STŘEDNÍ VZDěLáVáNÍTABULKA 81 | Hodnocení žáků a diferenciace výuky (podíl hospitací s výskytem hodnoceného jevu v %)Hodnocený jevČeský jazykMatematikaAnglický jazykCelkemNeúsp. školyOst. školyNeúsp. školyOst. školyNeúsp. školyOst. školyNeúsp. školyOst. školyV hodině byly ověřovány znalosti a/nebo dovednosti.3145273924422742Jediným hodnocením bylo stručné hodnocení okamžitých výkonů.3340192554413636Učitel poskytoval alespoň některým žákům zpětnou vazbu pro další učení.3549527545484457Všichni žáci plnili stejné typy úkolů nebo příkladů.68738681816978744.4.3 Překážky omezující výkon učitelské profese pohledem učitelů středních škol s vysokou mírou neúspěšnosti žáků u maturitní zkouškyDůležitou informaci k podmínkám a průběhu výuky na středních školách s vysokou mírou neúspěšnosti žáků u matu-ritní zkoušky poskytuje také pohled učitelů na překážky, které omezují výkon jejich práce. Opakují se položky z šetření v minulém školním roce, kdy učitelé škol s vysokou mírou neúspěšnosti žáků u maturitní zkoušky nejčastěji sdělili systémová omezení své práce spočívající v nadměrné administrativě, nedostatečném vnímání prestiže učitelského povolání společností a nedostatečné motivaci žáků. Ve školním roce 2019/2020 uvedli častěji nedostatečné vnímání prestiže učitelského povolání a nedostatečnou motivaci žáků, méně častou překážkou bylo platové ohodnocení učitele.Ve srovnání s učiteli ostatních škol pak učitelé na středních školách s vysokou mírou neúspěšnosti žáků u maturitní zkoušky častěji označili za překážku své práce nízkou motivaci, nedostatek schopností a nadání a nekázeň žáků, tj. fak-tory související s charakteristikami žáků školy. Stejně jako v minulém šetření vybírali učitelé méně často překážky na úrovni školy a třídy/učitele. Za pozornost přitom stojí sebedůvěra učitelů ve své schopnosti zaujmout a nadchnout žáky, která však nemá vždy odpovídající praktický dopad.