Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/2020954 | STŘEDNÍ VZDěLáVáNÍpozitivní dopad na jejich práci. Zbývající učitelé vnímali pouze malý nebo žádný pozitivní dopad zpětné vazby na kvalitu jejich práce.GRAF 62 | Četnost hodnocení a poskytování zpětné vazby učitelům – podíl učitelů (v %) 10,018,925,846,824,548,545,839,512,018,236,821,916,924,731,538,521,314,519,914,716,310,713,115,256,748,317,516,742,316,19,66,90102030405060708090100externí odborník (pracovník pedagogické poradny, u itel z jiné školy,čodborník z praxe apod.)zákonní zástupci (p ítomnost rodi v hodin nap .řčůěřv rámci dne otev ených dve í)řřžáci (nap . evalua ní dotazníky)řču itelé (nap . vzájemné hospitace)čřpracovník školního poradenského za ízení (školní psycholog,řspeciální pedagog, výchovný poradce, metodik prevence apod.)vedoucí metodického orgánu (nap . p edseda p edm tové komise,ř řřěmetodického sdru ení)žzástupce editele školyřředitel školyvícekrát za rokjednou ro nč ěmén ne jednou ro něžč ěnikdyVe spolupráci učitelů a činnosti metodických orgánů přetrvával negativní trend v obsahu a formách spolupráce. Učitelé i předmětové komise, které jsou ve většině středních škol zřízeny, se zabývali přednostně materiálním a organizačním zajištěním výuky, plánováním a organizací soutěží, hodnocením naplňování ŠVP a výměnou informací o žácích. Tyto oblasti spolupráce málo ovlivňovaly kvalitu a výsledky vzdělávání žáků. I nadále velmi málo nebo jen okrajově byly využívány vzájemné hospitace, společná výuka, malá pozornost byla věnována společnému plánování výuky z hledis-ka použitých metod a forem a sdílení inspirujících poznatků z výuky. Nosným oblastem spolupráce s přímým dopadem na sebereflexi učitele, inspiraci a sdílení efektivních a moderních metod výuky a na dobré vzdělávací výsledky žáků, se učitelé a metodické orgány věnovali velmi málo.Ředitelé všech hodnocených středních škol přijali na základě zjištění ČŠI následná opatření.4.1.6 Přijímání žáků ke střednímu vzděláváníV naprosté většině středních škol proběhlo přijímací řízení bez problémů. Pouze v pěti školách byly zjištěny nedostat-ky v organizaci, průběhu a administraci přijímacího řízení.Z výsledků kontroly přijímacího řízení ve školách s dlouhodobě neúspěšnými žáky ve společné části maturitní zkoušky vyplynulo, že oproti předcházejícímu období se snížil počet škol (z 80 % na 60 %), které přijaly všechny přihlášené uchazeče, a rovněž se snížil i průměrný podíl přijatých žáků (z 98,7 % na 91,7 %). 4.2 Průběh středního vzdělávání4.2.1 Kvalita vzdělávacího procesuVzdělávání ve středních školách je hodnoceno jednak na základě hospitovaných hodin, jednak na základě celkového posouzení, které vychází z rozhovorů s vedením školy i pedagogy a z hodnocení dalších jevů pozorovatelných ve škole.