Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/2020372 | PŘEDŠKOLNÍ VZDěLáVáNÍGRAF 23 | Uváděné bariéry v souvislosti s velikostí třídy/skupiny dětí (v %)5,313,331,625,517,810,544,752,64322,313,314,90102030405060max. 20více ne 20 max. 24žvíce ne 24žvysoké po ty d tí ve t ídáchčěřčasová náro nostčneznalost vhodné metodiky a nástrojůpedagogická diagnostika není pova ována za zásadní pro kvalitu vzd lávánížěČŠI při hospitacích sledovala a hodnotila, zda jsou vedené diagnostické záznamy funkční a zda je učitelé dokážou vy-užívat při plánování. Kvalitní a zcela funkční záznamy byly vedeny a využívány pouze v 16,5 % tříd. Částečně funkční v necelé polovině (48,3 %). Stručné, ale ještě funkční přibližně ve třetině hospitovaných tříd (30,1 %).GRAF 24 | Funkčnost diagnostických záznamů (v %)16,548,330,110,70102030405060kvalitní a zcela funk níččáste n funk níč ěčstru né, ale ješt funk níčěčzcela nefunk níčškola pedagogickoudiagnostiku nevedeDiagnostické záznamy byly nejčastěji kvalitní a zcela funkční ve třídách s počtem dětí do 16. Údaje však není mož-né interpretovat tak, že nižší nebo naopak vyšší průměrný počet dětí na třídu na úrovni školy měl vliv na provádění pedagogické diagnostiky. Školy s kvalitní diagnostikou i školy, které diagnostiku zanedbávají, jsou jak mezi školami s nízkým průměrným počtem dětí, tak mezi školami s vysokým průměrným počtem dětí ve třídě.