Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/2020342 | PŘEDŠKOLNÍ VZDěLáVáNÍGRAF 18 | Slabé stránky školních systémů pro individualizaci vzdělávání (v %)23,22,77,321,024,942,7051015202530354045systém nevykazuje ádnoužz uvedených slabých stráneksystém pokrývá oblasti vzd láváníějen z ástičsystém není vyu íván pro všechnyžd ti v MŠěsystém nemá pot ebnou strukturu, jeřspíše intuitivníve škole nejde o sdílený systém, jeponechán v kompetenci jednotlivýchpedagog /t íd/pracovišů řťsystém je spíše formální, odraz dopraxe není zcela z ejmýřPřestože mají školní systémy pro individualizaci vzdělávání dětí nedostatky, většina škol realizuje na základě sledová-ní pokroku dětí další potřebná opatření, ovšem ne systematicky a ne u všech dětí, u kterých je to třeba. Nejčastěji se jed-ná o spolupráci s rodiči (81,2 %), konzultace možných pedagogických opatření v pedagogickém týmu školy (61,9 %), spolupráci se ŠPZ nebo jinými odborníky (52 %) a o individuální podporu dětí formou individuálních vzdělávacích plánů nebo plánů pedagogické podpory (49,4 %).Dle školského zákona a RVP PV je škola povinna informovat rodiče o průběhu a výsledcích vzdělávání. Sdělovat jim informace o průběhu a prospívání jejich dítěte i o jeho individuálních pokrocích v rozvoji i učení a domlouvat se s rodiči na společném postupu při jeho výchově a vzdělávání. Jak uvádíme výše, většina škol na základě sledování pokroku dětí se zákonnými zástupci spolupracuje, ukazuje se však, že spolupráce většinou není cílená. Rodičům všech dětí nabízí informace o prospívání jejich dětí a o individuálních pokrocích v učení jen 59,5 % MŠ, stejný podíl škol konzultuje v případě potřeby další postupy podpory při vzdělávání dítěte. 18,8 % MŠ nespolupracuje s rodiči v oblasti sledování pokroku dítěte vůbec.GRAF 19 | Spolupráce MŠ se zákonnými zástupci v oblasti sledování pokroku jednotlivých dětí (v %)59,559,536,02,818,8010203040506070se zákonnými zástupcikonzultuje další postuppodpory dít te v p ípaděřěpot ebyřanamnéza individuálníchpot eb dít te v p ípadřěřěpot ebyřjiný zp sob spolupráce seůzákonnými zástupcinespolupracuje sezákonnými zástupciv oblasti sledování pokrokujednotlivých d tíězákonným zástupc m všechůd tí nabízí informaceěo prospívání jejich dít teěi o jeho individuálníchpokrocích v rozvoji a u eníčProjevuje se pozitivní souvislost mezi kvalitou prováděné pedagogické diagnostiky, individualizací sledovanou ve vzdělávání a spoluprací se zákonnými zástupci.