Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/2020332 | PŘEDŠKOLNÍ VZDěLáVáNÍGRAF 16 | Vliv plánování na základě pedagogické diagnostiky na individualizaci vzdělávání v praxi (v %)22,22,63,224,82,83,27,96,55,22,22,89,54,8051015202530354045ano, ve všecht ídách ařsystematickyano, ovšem ne vevšech t ídách nebořne zcelasystematickyano, ovšem spíševýjime nč ěneIndividualizace ve vzděláváníPlánování vzd lávání na základ pedagogické diagnostikyěěindividualizace vzd lávání není p íliš patrnáěřindividualizace vzd lávání je ve zna né mí eěčřrealizována, nezakládá se ovšem napedagogické diagnosticeano, ovšem spíše výjime nč ěano, ovšem ne ve všech t ídách nebo ne zcelařsystematickyano, ve všech t ídách a systematickyřPočet dětí ve třídě neměl na individualizaci vzdělávání v praxi výrazný vliv. GRAF 17 | Individualizace vzdělávání v souvislosti s velikostí třídy/skupiny (v %)23,320,926,634,629,133,1915,99,51217 1713,621,117,20510152025303540max. 20více ne 20 max. 24žvíce ne 24žano, ve všech t ídách a systematickyřano, ovšem ne ve všech t ídách nebo ne zcelařsystematickyano, ovšem spíše výjime nč ěindividualizace vzd lávání je ve zna né mí eěčřrealizována, nezakládá se ovšem napedagogické diagnosticeindividualizace vzd lávání není p íliš patrnáěřKaždá MŠ, popř. každý jednotlivý učitel, si může vytvořit svůj systém sledování, hodnocení a způsob záznamů pokro-ků dítěte. Tento systém však musí být přehledný, smysluplný a účelný. V necelé polovině MŠ (42,7 %) byl nastavený systém pro individualizaci vzdělávání spíše formální, odraz do praxe nebyl zcela zřejmý. Čtvrtina MŠ (24,9 %) ho nezavedla jednotně a způsob vedení byl ponechán v kompetenci jednotlivých učitelů. V 21 % MŠ byl systém nastaven spíše intuitivně a neměl potřebnou strukturu, v 7,3 % nebyl využíván pro všechny děti. Pokud je systém využíván jen pro některé děti, pak jde nejčastěji o děti s odloženou povinnou školní docházkou (dále „OPŠD“), děti v povinném předškolním vzdělávání nebo děti se SVP. Pouze v 23,2 % MŠ systém pro individualizaci vzdělávání nevykazoval žádnou ze slabých stránek, které jsou uvedeny níže v grafu.