Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/2020322 | PŘEDŠKOLNÍ VZDěLáVáNÍstoupeny školy soukromé a školy speciální, pro které je individualizace vzdělávání vyšší prioritou a které jsou celkově v tomto ohledu mírně lépe hodnoceny.GRAF 14 | Rozdíly mezi malými a velkými školami ve velkých městech nad 50 000 obyvatel: Pedagogové přihlížejí při plánování vzdělávání k individuálním potřebám dětí určeným na základě prováděné pedagogické diagnostiky (v %)43,818,32560,62518,36,32,8010203040506070malávelkáano, ve všech t ídách a systematickyřano, ovšem ne ve všech t ídách nebo ne zcela systematickyřano, ovšem spíše výjime nč ěnePočet dětí ve třídě neměl na využívání a systematičnost pedagogické diagnostiky výrazný vliv.GRAF 15 | Pedagogická diagnostika v souvislosti s velikostí třídy/skupiny (v %)25,224,724,339,339,242,625,227,427,210,48,65,9051015202530354045max. 20více ne 20 max. 24žvíce ne 24žano, ve všech t ídách a systematickyřano, ovšem ne ve všech t ídách nebo ne zcela systematickyřano, ovšem spíše výjime nč ěneČŠI sledovala a hodnotila, zda byly závěry pedagogické diagnostiky nejen důsledně využívány pro plánování vzdě-lávací nabídky, ale zejména, zda individualizace vzdělávání probíhala při realizaci samotného vzdělávacího procesu. Graf ukazuje, že k systematické individualizaci ve vzdělávacím procesu docházelo především v těch školách, kde skutečně pro plánování vzdělávání byla pedagogická diagnostika cíleně využívána. Individualizace vzdělávání v praxi se dařila přibližně čtvrtině škol, ve kterých zároveň nejčastěji probíhalo plánování vzdělávací nabídky na základě peda-gogické diagnostiky systematicky a ve všech třídách. Naopak individualizace vzdělávání nebyla v praxi patrná, pokud plánování na základě pedagogické diagnostiky neprobíhalo nebo probíhalo spíše výjimečně.