Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/2020312 | PŘEDŠKOLNÍ VZDěLáVáNÍPři plánování vzdělávací nabídky přihlíželi pedagogové k individuálním potřebám dětí na základě prováděné peda-gogické diagnostiky systematicky a ve všech třídách pouze ve čtvrtině škol (25,9 %). V dalších 36,9 % MŠ k nim již nepřihlíželi ve všech třídách nebo k nim nepřihlíželi zcela systematicky. Pedagogům, kteří mají vzdělání v oboru spe-ciální pedagogiky, se daří plánovat vzdělávání vzhledem k individuálním potřebám jednotlivých dětí lépe.GRAF 12 | Pedagogové přihlížejí při plánování vzdělávání k individuálním potřebám dětí určeným na základě provádě-né pedagogické diagnostiky (v %)25,939,626,38,1ano, ve všech t ídách a systematickyřano, ovšem ne ve všech t ídách nebo ne zcela systematickyřano, ovšem spíše výjime nč ěnePlánování vzdělávání na základě pedagogické diagnostiky, které probíhá ve všech třídách a systematicky, bylo patrné častěji u malých škol. Malé školy se ovšem také častěji nacházely na druhém pólu škály, to znamená, že nevyužívají pedagogickou diagnostiku vůbec nebo jen výjimečně. Individualizované plánování vzdělávání, které se na základě pedagogické diagnostiky sice realizovalo, ale ne ve všech třídách nebo ne zcela systematicky, bylo naopak typičtější u velkých MŠ, kde častěji docházelo k tomu, že se situace v různých třídách nebo na různých pracovištích lišila. Dů-vodem mnohdy je, že ředitel školy nestanovil jednotný systém využívání pedagogické diagnostiky a že vedení sytému bylo ponecháno v kompetenci jednotlivých učitelů nebo pracovišť.GRAF 13 | Rozdíly mezi malými a velkými MŠ: Pedagogové přihlížejí při plánování vzdělávání k individuálním potře-bám dětí určeným na základě prováděné pedagogické diagnostiky (v %)28,222,433,847,527,824,710,25,505101520253035404550malávelkáano, ve všech t ídách a systematickyřano, ovšem ne ve všech t ídách nebo ne zcela systematickyřano, ovšem spíše výjime nč ěneNejlépe hodnocenou skupinou škol byly malé MŠ situované ve větších městech (nad 50 000 obyvatel). Ve 43,8 % těch-to škol byla individualizace vzdělávání realizována ve všech třídách systematicky na základě prováděné pedagogické diagnostiky. Tento efekt byl ovšem způsobený faktem, že ve skupině malých škol ve větších městech byly často za-