Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2019/2020202 | PŘEDŠKOLNÍ VZDěLáVáNÍTABULKA 8 | Další vzdělávání ředitelů mateřských škol – podíl ředitelů, kteří se zúčastnili DVPP (v %)ZaměřeníPodílLegislativní oblast (právní předpisy)76,5Řízení pedagogického procesu (pedagogické vedení školy)61,5Organizační řízení školy58,5Ekonomická a finanční oblast53,5Bezpečnost a ochrana zdraví38,8Metody a formy výuky, pedagogické kompetence34,5Vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (metody, formy, podpora)34,0Rozvoj lidských zdrojů (koučing, osobnostní rozvoj)34,0Vlastní manažerské dovednosti (time management, řízení procesů)29,8Podpora rozvoje gramotností a klíčových kompetencí28,7Individualizace ve vzdělávání, pedagogická diagnostika26,5Prevence a projevy rizikového chování dětí23,3Společné vzdělávání (právní aspekty, úprava ŠVP apod.)22,8Spolupráce se zákonnými zástupci dětí17,5Dovednosti v oblasti ICT15,5Chování dětí a vedení třídy14,8Personalistika (získávání pedagogických pracovníků)10,8Dovednosti v oblasti cizích jazyků9,8Výchovné poradenství (vč. kariérového)4,3Výuka v multikulturním nebo vícejazyčném prostředí3,8Jiná oblast11,3Pravděpodobně v souvislosti s reformou financování školy výrazně stoupl zájem o účast v DVPP věnovaném ekono-mické a finanční oblasti, a to o 13,9 p. b. oproti předchozímu školnímu roku. V posledních letech dále postupně stoupá účast ředitelů škol na DVPP věnovaném řízení pedagogického procesu (letošní nárůst o 4,9 p. b.), organizačnímu řízení školy (o 5,6 p. b). Oproti tomu již klesá zájem o DVPP spojené se společným vzděláváním (pokles o 6 p. b.) a se vzdě-láváním dětí se SVP (pokles o 3,1 p. b).TABULKA 9 | Nejvýznamnější změny v tématech DVPP ředitelů MŠ za poslední čtyři školní léta – podíl ředitelů (v %)Oblast2016/20172017/20182018/20192019/2020TrendŘízení pedagogického procesu (pedagogické vedení školy)49,547,256,661,5+Ekonomická a finanční oblast30,931,639,653,5+Vlastní manažerské dovednosti 34,535,225,329,8-Bezpečnost a ochrana zdraví47,844,440,738,8-Společné vzdělávání49,349,528,822,8-Vzdělávání dětí se SVP45,148,937,134,0-V porovnání s předchozím rokem se mírně zvýšil průměrný věk ředitelů (52,7), kterého dosahují ředitelé jak v samo-statných, tak ve sloučených školách. Další věková pásma ředitelů v samostatných i sloučených mateřských školách jsou rovněž téměř totožná.