| Vzdělávání v mateřských školách v období nouzového stavu | 27/27 Velice mile nás překvapila solidarita rodičů s rozhodnutím zřizovatele, dále pak zájem o úkoly – je to určitý spojující bod. Rodiče se chlubí fotografiemi, jak děti doma pracují a jak řeší i společné úkoly pro pobyt venku. Některé úkoly měly zadání na spolupráci s rodiči. Vzhledem k tomu, že ne všechny děti mají technické možnosti na on-line připojení, volili jsme jednodušší zadání přes stránky školy. Děti za pomoci rodičů vypracovávaly zadané úlohy, rády je přinesly do školky (každodenní služba učitelek pro rodiče za splnění hygienických opatření), probíhaly konzultace, logopedická cvičení přes okno, posilování sounáležitosti v naší komunitě, empatické chování mezi zaměstnanci školky, pomoc potřebným, skvělá spolupráce mezi zřizovatelem a školou. Podařilo se nám s pomocí zřizovatele zorganizovat pravidelné doručování a odevzdávání zadaných úkolů prostřednictvím okénka pošty v naší obci, a částečně jsme tak zajistili vzdělávání dle možností a času rodičů a fyzické předání hlavně pro děti, které nemají možnost digitálního vzdělávání. Považuji za velmi pozitivní součinnost rodičů, personálu školy a zřizovatele v době uzavření mateřské školy. Všichni dle svých možností vyvíjeli aktivitu a iniciativu jak v komunikaci, tak při vzdělávání dětí na dálku. Pozitivem také je vzájemná pomoc mezi rodiči. Skvělá spolupráce se zřizovatelem, pozitivní ohlasy rodičů a jejich pomoc rodinám s menší IT gramotností.