| Vzdělávání v mateřských školách v období nouzového stavu | 22/27 Graf č. 14 Potřeby mateřských škol pro kvalitnější vzdělávání (ze 47 % mateřských škol, které pravidelně nabízely rozvojové aktivity a uvedly alespoň částečný nezdar) Mateřské školy, kterým chyběla podpora ze strany centrálních institucí, požadovaly především metodické vedení a metodickou podporu. Vše jsme řešili naprosto samostatně se souhlasem zřizovatele bez jakékoliv podpory ministerstva školství či jiných institucí, protože všichni směřovali svoji pozornost pouze na základní a střední školství. Směrem k mateřským školám není žádná informovanost, která by ředitelce školy a zřizovateli pomohla v této situaci se dobře orientovat, a rozhodnout tak o znovuotevření škol. Vzdělávání a komunikaci s rodiči jsme taktéž zajistili bez jakékoliv podpory či pomoci. S ohledem na povinné předškolní vzdělávání bychom přivítali lepší informovanost k znovuotevření škol a také metodickou podporu, náměty pro vzdělávání on-line a komunikaci s rodiči. Zatím žádná podpora v době uzavření škol od ministerstva školství neproběhla a Národní pedagogický institut doporučil v článku na rvp.cz nezatěžovat děti školskými úkoly, proto u nás vše probíhá jen nabídkou ze strany pedagogů k rodičům, nikoho nenutíme odevzdávat nějaké pracovní listy apod. Aktivním rodičům nabízíme aktivity, jak děti rozvíjet. 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %lepší podporu MŠMT a NPI ČRdostatek vhodných materiálů pro vzdělávání v domácím prostředí mimo on-line prostordostatek vhodných materiálůpro vzdělávání v on-line prostředílepší dovednosti rodičůpracovat s digitální technikoulepší dovednosti zaměstnancůškoly pracovat s digitální technikoulepší on-line připojení(internet) ve školelepší vybavení školytiskárnami, skenerylepší vybavení školy digitální technikou(počítače, NTB, tablety)lepší on-line připojení(internet) rodičů a dětílepší vybavení rodičůdigitální technikou