| Vzdělávání v mateřských školách v období nouzového stavu | 16/27 Graf č. 9 Obsah komunikace mateřské školy s rodiči po jejím uzavření Mateřské školy s menším počtem dětí výrazně častěji s rodiči komunikovali o potřebách rodičů, metodické pomoci pro vzdělávání dítěte a zajišťování vzdělávacích aktivit pro děti. Větší mateřské školy se v komunikaci zaměřovaly spíše na provozní a administrativní záležitosti. Dominance témat spojených se vzdělávacími potřebami dětí byla v rámci komunikace škol v krajích Olomouckém, Kraji Vysočina, Královéhradeckém a Moravskoslezském, narozdíl od krajů Jihočeského, Zlínského a Libereckého, kdy v komunikaci dominovala provozní a administrativní témata. Mateřské školy s vyšším podílem šestiletých a sedmiletých dětí častěji poskytovaly rodičům metodickou podporu pro vzdělávání dětí plnících poslední povinný ročník předškolního vzdělávání. Graf č. 10 Poskytování metodické podpory během komunikace s rodiči podle podílu starších dětí v mateřské škole Pokud pedagogové s rodiči komunikovali, pak této komunikace často využívali i přímo ke kontaktu s dětmi. Vůbec s dětmi nekomunikovala, dle vyjádření ředitelů, méně než třetina mateřských škol. 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %informování rodičůo záležitostechspojených s provozemzajišťování administrativníchzáležitostí spojenýchs uzavřením provozuzajišťování vzdělávacíchaktivit pro dětimetodická pomoc rodičůmpro vzdělávání dítětezjišťování potřeb rodičů0 %5 %10 %15 %20 %25 %30 %35 %výrazně nadprůměrnýpodíl 6 a 7 letýchmírně nadprůměrnýpodíl 6 a 7 letýchpodprůměrnýpodíl 6 a 7 letýchbez 6 a 7 letých