| Vzdělávání v mateřských školách v období nouzového stavu | 15/27 Graf č. 8 Podíl mateřských škol podle velikosti a způsobu kontaktu s rodiči Výraznější rozdíly mezi školami v jednotlivých krajích byly především ve využívání e-mailové nebo telefonické komunikace. V krajích Karlovarském, Libereckém, Ústeckém a Jihočeském byla častěji zastoupena komunikace prostřednictvím telefonu, naopak v Jihomoravském kraji, Moravskoslezském kraji, Středočeském kraji a v hlavním městě Praze dominovalo využívání e-mailu. Vyšší výskyt uvedené komunikace souvisí pravděpodobně zejména se způsoby komunikace nastavené v běžném provozu. Obsahem komunikace byly nejčastěji provozní informace a informace související bezprostředně s uzavřením, resp. případným znovuotevřením mateřské školy, dále pak se zajištěním vzdělávacích aktivit pro děti, případně s metodickou pomocí rodičům při zajišťování vzdělávání na dálku. Díky této výjimečné situaci se podařilo navázat daleko bližší komunikaci mezi rodiči a školou. Zpětná vazba rodičů k materiálům pro děti, námětům a inspiracím je po celou dobu velmi pozitivní. Podařilo se přesvědčit pedagogy používat ICT technologie k tomu, aby pro děti vytvářeli úkoly, které budou jejich vlastní, a tím se také naučili pracovat s programy, které předtím nepoužívali, nebo se této práci vyhýbali. Je milé, že děti posílají pedagogům vzkazy a přání a těší se opět zpátky do školky. Velmi jim chybí kontakt s kamarády a také s pedagogy. Určitě se také více prohloubil vztah mezi vedením školy a pedagogy. 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %30 a méně dětí31 až 64 dětí65 až 86 dětí87 až 115 dětí116 a více dětíprostřednictvím sociálních sítíprostřednictvím telefonupomocí webových stránek školy