| Vzdělávání v mateřských školách v období nouzového stavu | 12/27 Pravidelně, minimálně jednou týdně, nabízely aktivity častěji školy v krajích Královéhradeckém, Moravskoslezském, Olomouckém a v hlavním městě Praze a nabídkou reflektující iniciativu rodičů častěji reagovaly školy v krajích Karlovarském, Plzeňském a Libereckém. Digitální technologie pro on-line komunikaci nebo nahrávání videí apod. častěji využívaly mateřské školy v Karlovarském kraji, Plzeňském kraji a v hlavním městě Praze. Pozitivním zjištěním je velká četnost nabídky rozvojových aktivit ze strany škol, navzdory absenci jakékoli metodické podpory k této činnosti. Podíl mateřských škol, které by z důvodu nezvládání digitálních kompetencí neposkytovaly nabídku rozvojových aktivit vůbec, byl jen velmi malý. 6 Vzdělávání s využitím digitálních technologií Většina mateřských škol dokázala zajistit upravenou podobu nabídky rozvojových aktivit s digitální technikou, kterou měly k dispozici. Vzhledem k vybavení, které pedagogové 4v mateřských školách obvykle využívají během běžného provozu a které je celkově na velmi nízké úrovni, zabezpečovali nabídku rozvojových aktivit většinou (53 %) s využitím své osobní digitální techniky. Učitelky v mateřské škole využívaly převážně svou vlastní digitální techniku – ne vždy s nejmodernějším vybavením. Škola nedisponuje takovým množstvím digitální techniky, aby ji mohla zapůjčit všem učitelům k domácímu využívání. Početnou skupinou (44 %) jsou i mateřské školy, kde učitelé využívali zapůjčenou školní digitální techniku. Častěji šlo o mateřské školy, které jsou sloučeným subjektem se základní školou. Graf č. 6 Digitální technika, kterou mají pedagogové k dispozici pro poskytování on-line vzdělávací nabídky Ve využívání soukromé nebo zapůjčené digitální techniky jsou mezi školami v jednotlivých krajích výrazné rozdíly. Soukromou digitální techniku tak využívali častěji např. pedagogové 4 Další informace k problematice vybavenosti škol digitální technikou a jejímu využívání ve vzdělávacím procesu jsou k dispozici v tematické zprávě České školní inspekce ze září 2017. Zpráva je dostupná na www.csicr.cz. 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %soukromou digitální techniku(PC, notebook)digitální techniku,kterou zajistila školaa lze ji využívat domadigitální techniku,kterou zajistila škola,ale využívat lze jen ve školesoukromou digitální techniku(smartphone)žádnou digitální technikuzatím nevyužíváme