4 │PODMÍNKY VZDĚLÁVÁNÍ - VZDĚLÁVACÍ OBLAST UMĚNÍ A KULTURA Podpora rozvoje žáků základních škol ve vzdělávací oblasti Umění a kultura 23 4.2 Materiální podmínky Vedle personálních podmínek jsou pro kvalitu realizace hudební a výtvarné výchovy důležité také podmínky materiální. Ve vztahu k naplňování ŠVP je tato oblast hodnocena převážně pozitivně, když pouze desetina škol nedisponuje potřebným vybavením pro výuku ve vzdělávací oblasti Umění a kultura v souladu se ŠVP. Školy by 10v tomto ohledu především přivítaly lepší vybavenost malířskými stojany, hudebními nástroji a technikou podporující realizaci hudební a výtvarné výchovy (např. software pro výtvarnou a audiovizuální činnost, nahrávací zařízení pro záznam zvuku). Uváděn byl také zájem o specializovanou učebnu hudební či výtvarné výchovy, která přitom není k dispozici na vyšším podílu škol (cca 30 % škol neuvedlo, že má k dispozici specializovanou učebnu či jiný vhodně vybavený prostor pro hudební či výtvarnou výchovu). 10 To neznamená automaticky neplnění ŠVP; vyjadřuje to pouze skutečnost, že škola by povinných výstupů podle ŠVP dosahovala snáze, pokud by disponovala dalším vhodným vybavením.