6 │ ZÁVĚRY A DOPORUČENÍ Rozvoj matematické gramotnosti na základních školách ve školním roce 2019/2020 49 Doporučení pro MŠMT 34 Např. projekt Národního pedagogického institutu České republiky SYPO Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů – pro oblast Matematiky a její aplikace. Dostupné na: <www.projektsypo.cz>. 35 Blíže také viz ČŠI (2020). Hodnocení úspěšných strategií základních škol vzdělávajících znevýhodněné žáky. Praha: Česká školní inspekce. ■ Respektovat význam matematické gramotnosti a matematického vzdělávání v rámci svých koncepčních, projektových i propagačních aktivit. ■ Přijímat systémová opatření k řešení potenciálních problémů plynoucích ze zhoršující se věkové struktury učitelů matematiky. ■ V oblasti dalšího vzdělávání podporovat přípravu didakticky kvalitních seminářů/webinářů k využívání různých metodických přístupů k výuce matematiky . 34■ Podporovat platformu moderované výměny zkušeností s novými metodickými přístupy k výuce matematiky. ■ Věnovat specifickou pozornost aspektu socioekonomických předpokladů matematického vzdělávání, a to jednak v rámci specifických podmínek různých skupin (klastrů) škol 35 a jednak v rámci širších vztahů matematických a jiných dovedností žáků, primárně pak dovedností čtenářských (schopnost porozumět zadání matematických úloh).