4 │ HODNOCENÍ ÚROVNĚ MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI ŽÁKŮ Rozvoj matematické gramotnosti na základních školách ve školním roce 2019/2020 40 GRAF 15 | Vztah mezi socioekonomickým znevýhodněním lokalit školy a úspěšností žáků vy testu matematické gramotnosti podle krajů (průměrné hodnoty za kraje) GRAF 16 | Pohled učitelů na vnímání matematiky žáky a úspěšnost žáků v testu matematické gramotnosti podle krajů (průměrné hodnoty za kraj) JihočeskýJihomoravskýKarlovarskýKrálovéhradeckýLibereckýMoravskoslezskýOlomouckýPardubickýPlzeňskýPrahaStředočeskýÚsteckýVysočinaZlínský15 %20 %25 %30 %35 %1,510,500,511,5úspěšnostsocioekonomické znevýhodnění územíJihočeskýJihomoravskýKarlovarskýKrálovéhradeckýLibereckýMoravskoslezskýOlomouckýPardubickýPlzeňskýPrahaStředočeskýÚsteckýVysočinaZlínský15 %20 %25 %30 %35 %0,50,40,30,20,10,00,10,20,30,40,5úspěšnostpohled učitelů na to, jak žáci vnímají matematiku