4 │ HODNOCENÍ ÚROVNĚ MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI ŽÁKŮ Rozvoj matematické gramotnosti na základních školách ve školním roce 2019/2020 38 TABULKA 8 | Vztah hodnocených faktorů a úrovně matematické gramotnosti žáků Faktor Statisticky významný vztah Studovaný obor žáka (+) Žáci gymnaziálních oborů Pohlaví žáka (+) Chlapci ve srovnání s dívkami Status žáka se SVP ( ) Žáci se statusem žáka se SVP– Množství knih, které má žák doma k dispozici (+) Vyšší počet knih; nelineární závislosti Vztah žáka s učiteli (0) Bez statisticky významného vztahu Vztah žáka se spolužáky (0) Bez statisticky významného vztahu Atmosféra výuky (+) Žákem pozitivně vnímaná atmosféra výuky Pohled učitelů matematiky na vnímání obtížnosti a obav z matematiky jejich žáků ( ) Učitelé s pohledem na vnímání obtížnosti a obav z matematiky svými žáky– Zřizovatel školy (0) Bez statisticky významného vztahu Velikost školy (0) Bez statisticky významného vztahu Kraj školy (+) Žáci škol nacházejících se na území hlavního města Prahy Socioekonomické znevýhodnění lokality školy ( ) Žáci škol nacházejících se v lokalitách s horšími socioekonomickými předpoklady– GRAF 12 | Hodnota standardizovaného parametru hodnocených faktorů úrovně matematické gramotnosti a 95% interval spolehlivosti odhadů 0,50,40,30,20,100,10,20,30,40,5hodnota standardizovaného koeficientu a 95% k. i.