3 │ ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA – PODMÍNKY A PRŮBĚH VZDĚLÁVÁNÍ Environmentální výchova na základních školách ve školním roce 2019/2020 20 GRAF 8 │ Environmentálně odpovědné postupy škol (podíl škol příslušné kategorie podle odpovědí učitelů) 3.3 Vztahy podmínek a průběhu vzdělávání Zjištění uvedená v předchozích dvou podkapitolách nastolují otázku, jaké jsou vztahy mezi sledovanými aspekty podmínek a průběhu realizace environmentální výchovy. Za účelem zodpovězení uvedené otázky byla komplexní datová struktura zjednodušena do podoby několika dílčích, vhodně interpretovaných faktorů, které jsou přehledně uvedeny v tabulce č. 2. 0 %20 %40 %60 %80 %100 %školní jídelna ekologicky šetrné potraviny –od místních farmářůpreference místních ekologicky šetrných produktůzaměření na ekologicky šetrné produktyškolní zahrada uplatňování principu druhové rozmanitosti přírody–používání úsporných spotřebičů energieškolní zahrada šetrné postupy péče–rozhodně anospíše anospíše nevůbec ne0 %20 %40 %60 %80 %100 %třídění odpadu textil–třídění odpadu hliník–tisk na recyklovaný papírtřídění odpadu organický odpad–třídění odpadu sklo–třídění odpadu baterie–třídění odpadu plast–třídění odpadu papír–anone