775 .5 Pracovní čas a spokojenost ředitelů v zaměstnáníŠetření TALIS 2018 také shromáždilo informace o rozložení činností, které tvoří náplň práce ředitele. Graf 5.4 zobrazuje podíl času, který ředitelé věnují těmto aktivitám v průměru za školní rok v jed-notlivých zemích zapojených do šetření. Podobně jako v předchozím šetření TALIS 2013 i výsledky z roku 2018 poukazují na převahu administrativních činností a aktivit spojených s řízením na úkor činností zaměřených na rozvoj kvality vzdělávání.Graf 5 .4 Podíl pracovního času ředitelů věnovaného jednotlivým aktivitám4035 34 34 33 33 32 32 32 3229 29 29 28 28 28 28 28 27 26 25 25 23 22221724212419 2225212419 192233262320222027 2719 22 23161512 151417151617 1318 171710141814171715 1620 181581513 12 1113 1391212101013611161512 16121412 13 17811 119910 108101014101181011119109101014133535554757996873777658663243433334163641552425430 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %Administra vní úkony a sch zky �ůÚkony a sch zky související s vedením školy ůČinnos a porady zam ené na školní vzd lávací program a výuku �ěřěJednání se áky žJednání s rodi i nebo zákonnými zástupci čJednání s místní komunitou lidí nebo p edstaviteli obchodu i pr myslu ze stejné obce i krajeřčůčJinéV ČR ředitelé věnovali v průměru 40 % svého pracovního času administrativním úkonům a schů-zkám, přičemž v rámci EU jde o nejvyšší podíl. Na úkony a schůzky související s vedením školy věnovali o něco málo více než pětinu svého pracovního času (22 %) a na činnosti a porady spojené s výukou či školním vzdělávacím programem připadlo pouze 16 % pracovního času (tím se význam-ně neliší od průměru EU – 17 %). Podíl času věnovaný jednání se žáky (8 %), se zákonnými zástupci žáků (8 %) a místní komunitou nebo představiteli obchodu či průmyslu (3 %) byl v ČR podprůměr-ný. Jinými činnostmi tráví čeští ředitelé v průměru 3 % svého pracovního času. Oproti šetření TALIS 2013 je část pracovní doby, kterou tráví čeští ředitelé činnostmi a poradami zaměřenými na ŠVP a výuku, v průměru o 6 p. b. kratší, naopak se zvětšil podíl času věnovaný administrativním úkonům a schůzkám či úkonům a schůzkám souvisejícím s vedením školy (50 % v TALIS 2013, 61 % v TALIS