62Graf 4 .7 Podíl učitelů, kteří se zúčastnili vybraných aktivit profesního rozvoje během 12 měsí-ců před konáním šetření TALIS 2018, a podíl učitelů, kteří pociťovali velkou potřebu profesního rozvoje!\\"#$%#&'#%#\\"#(#)#*#!)#*#+)#*#()#*#,)#*#&))#*#-./012/#/#345678#9:;.:<=.>#6?@A#BC:05CD?<=#5E7F=0=#G#D:;7E7H2?@:..1I7#2?GF5C<7###J:I5.7@/<=#G#07;I7#2#K7.1<9#@50F5D#Ă nj ũ7.1<9#2=I>###LE/GF#M:FN=O/#796Komunikace s lidmi z jiných kultura z jiných zemíAnalýza a využití hodnocení žákůSpolupráce učitele s rodiči/zákonnýmizástupciKromě výše analyzovaných trendových položek (tj. položek obsažených v dotazníku 2013 a 2018) obsahoval dotazník TALIS několik nových aspektů profesního vzdělávání, k nimž se měli učitelé vyjádřit: analýza a využití hodnocení žáků, spolupráce s rodiči a komunikace s lidmi z jiných kultur. Poměrně vysoký podíl českých učitelů se v posledním roce před konáním šetření TALIS 2018 zúčast-nil profesního rozvoje zaměřeného na spolupráci učitele s rodiči/zákonnými zástupci (37 %) a neza-nedbatelný podíl učitelů má v této oblasti velkou potřebu profesního rozvoje (9 %). Rovněž analýza a využití hodnocení žáků byly častým námětem profesního rozvoje českých učitelů (zúčastnilo se 29 % z nich) a 7 % učitelů pociťuje v této oblasti velkou potřebu rozvoje.Účast na uvedených oblastech profesního rozvoje byla zjištěna ve stejné míře u začínajících i zku-šenějších učitelů a ani statisticky významné rozdíly mezi učiteli různého věku nebyly zjištěny. Totéž platí také o potřebě profesního rozvoje.