48Graf 3 .15 Podíl učitelů v jednotlivých krajích, kteří považují navýšení platů učitelů za velmi důležitou prioritu84 84 83 79 79 78 78 77 76 76 75 74 73 70 15 16 15 20 20 21 21 22 22 24 22 24 26 29 2 1 1 1 1 1 2 2 2 1 1 0 % 10 % 20 % 30 % 50 % 60 % 70 % 80 % 90 % 100 % Zlínský Praha Karlovarský Olomoucký Jihomoravský Středočeský Ústecký Plzeňský Liberecký Kraj Vysočina Moravskoslezský Královéhradecký Jihočeský Pardubický Velmi důležité 40 % Středně důležité Málo důležité Ve srovnání se zeměmi OECD zapojenými do šetření TALIS 2018 ukazuje graf 3.16, že vnímání zvyšování platů jako priority souvisí s kupní silou učitelů v dané zemi, tj. čím je vyšší kupní síla uči-telů v dané zemi, tím menší podíl učitelů v dané zemi považuje zvyšování platů za velmi důležitou prioritu.3737 Platy učitelů jsou v grafu uvedeny po přepočtení na paritu kupní síly, která zohledňuje i ceny výrobků a služeb v dané zemi. Zdroj dat o platech učitelů: OECD (2018). Education at a glance, s. 369.