31GTSI z roku 2018 potvrzuje zjištění TALIS, že učitelům v asijských zemích se dostává obecně vyššího respektu než učitelům v jiných částech světa. Spontánní postoje veřejnosti vůči učitelům měří tzv. implicitní index GTSI, který byl zkonstruo-ván na základě nevědomých, automaticky vybavovaných pocitů a asociací respondentů v souvislosti s nějakým předmětem či skupinou. Právě zkoumání nevědomých postojů nabízí další perspektivu v hodnocení popularity učitelské profese. Graf 2.14 znázorňuje silnou pozitivní korelaci mezi hod-notami implicitního indexu GTSI a podíly učitelů, kteří se domnívají, že společnost si cení učitel-ské profese. Česká republika se nachází v levém dolním rohu spolu např. s Itálií, Maďarskem, se 21Španělskem či s Francií. V těchto zemích byl zjištěn nízký index GTSI a nízký podíl učitelů, kteří se domnívají, že si společnost učitelů váží. Naopak v zemích, jako je Singapur, Korea či Šanghaj (Čína), byly zjištěny vysoké hodnoty indexu GTSI a rovněž vysoké podíly učitelů, podle nichž si společnost učitelské profese váží. 22Graf 2 .14 Hodnota indexu GTSI a podíl učitelů, kteří se domnívají, že si společnost váží učitel-ské profese21 Hodnota korelačního koeficientu r = 0,67.22 Pro více informací viz mezinárodní zpráva TALIS 2018, díl 2.