2991 % učitelů v České republice práce na jejich škole těší a 87 % učitelů by doporučilo svou školu jako dobré pracoviště. 96 % učitelů pak vyjádřilo spokojenost se svým výkonem na své současné škole. U všech uvedených výroků se podíly spokojených učitelů základních škol a víceletých gymnázií ne-liší.Vnímaná prestiž učitelského povoláníSpokojenost učitelů v zaměstnání a to, jak obecně nahlíží na svou profesi, může být mimo jiné od-razem vnímané prestiže učitelského povolání. V České republice, stejně jako v celé řadě dalších ev-ropských zemí, se opakovaně ukazuje, že učitelé smýšlejí o svém povolání méně pozitivně, než jak je vnímá společnost. Z šetření TALIS vyplývá, že jen 16 % českých učitelů se domnívá (rozhodně souhlasí či souhlasí), že společnost si váží profese učitele (v roce 2013 to bylo 12 %). Mezi začínajícími učiteli je tento podíl vyšší (21 %) než mezi zkušenějšími kolegy s praxí nad 5 let (15 %), což je odrazem klesající míry vnímané prestiže učitelského povolání s rostoucím věkem učitelů. Rozdíl ve vnímání prestiže učiteli základních škol a víceletých gymnázií nebyl zjištěn. Ukazuje se však, že muži jsou v otázce prestiže svého povolání optimističtější než ženy. Názor, že učitelská profese je společností ceněná, zastává 24 % mužů a 13 % žen.Graf 2 .13 Podíl učitelů, kteří rozhodně souhlasí či souhlasí s tím, že povolání učitele si společ-nost váží!\\"#\\"$!\\"#\\"%!\\"#\\"&!\\"#\\"'!\\"#\\"(!\\"#\\")!\\"#\\"*!\\"#\\"+!\\"#\\",!\\"#\\"$!!\\"#\\"-./0123\\"4.152678\\"469:/1;\\"282<=>;\\"/3.8?0@\\"A98/:=>?\\"8/67<B.>2\\"A2C2DE=0?1\\"FB</802\\"GA212H2I\\"J215E2:\\"GKL12I\\"M.1=>9\\"NDE2:OP21\\"42QH=>?\\"F8?<./\\"F7=08?B./\\"A@68\\"R7=>?\\"S/H/82D/\\"T/U.>9\\"R7371=>9\\"V87C./\\"A9B73<./\\"W4F\\"X98=>9\\"Y2691=>9\\"X9Z[\\"\;B21H\\"X.C9C/3=>9\\"]C82/B\\"F15B./\\"G-/B>?\\"^8.0?1./I\\"_=091=>9\\"N78/D>9\\"-B?3=>9\\"G^/B5./I\\"`90@a=>9\\"b?1=>9\\"^7BE28=>9\\"^/B5./\\"R2>97=>9\\"K/=>?\\"8/67<B.>2\\"cE.B/\\"T2B02\\"J621dB=>9\\"`.0Z2\\"]0?B./\\"T2e28=>9\\"^82CLB./\\"JZ;H=>9\\"]=B21H\\"cE98Z20=>9\\"f980752B=>9\\"^7/19=\\"F.8/=\\"GF85/1g12I\\"M821D./\\"4B9Z.1=>9\\"4B9Z/1=>9\\"V grafu 2.13 je vyobrazeno, že obdobně nízký, případně ještě nižší podíl učitelů, kteří se domnívají, že společnost si povolání učitele váží, byl zjištěn v celé řadě evropských zemí: na Maltě, ve Španělsku, Litvě, Itálii, Maďarsku, Švédsku a na Islandu. Méně než 10% podíl učitelů, kteří se domnívají, že si společnost váží učitelské profese, byl zjištěn v Chorvatsku, Portugalsku, Francii, ve Slovinsku a na Slovensku. Na Slovensku je tento podíl nejnižší ze všech zúčastněných zemí, činí 5 %. Nejvyšší presti-že se učitelé dle svého názoru těší tradičně v asijských zemích (Vietnam, Singapur, Spojené arabské emiráty), z evropských zemí potom ve Finsku. Tato informace doplňuje informace o statusu učitelské profese v těchto zemích, uvedené v kapitole 2.1.1. Příklad opatření, jež odráží snahy vylepšovat obraz učitelské profese v Estonsku, uvádí informační rámeček 2.2.