22Graf 2 .8 Podíl ředitelů, kteří uvedli, že následující nástroje a činnosti jsou součástí úvodního zaškolovacího programu, a podíl učitelů, kteří se zúčastnili uvedených opatření, když začali pracovat na škole!\\"#!$#!%#!%#&'#\\"'#()#)*#$#)#+#,#%+#,#(+#,#)+#,#\\"+#,#'+#,#&+#,#*+#,#$+#,#!+#,#%++#,#-./01234.25#6789:;<#6#=>?@A>0>B#.C2>D3#se zkušenými EH@A>0@###IJ.4@?>02G#?380>?#=>?@A>0>#.C2>D3#:;EF>2G78#EH@A>09###K?L0>2LC6/30E/J17>#6#M@2GB@#234GB@#EH@A>0@###ND>725C.?B@2@6AJ.O42L#:.F;30>2L###PEJ:<C6>B@21=>Q#;A>J5#M6>B#363D2R#2.4FS4@0C.###TGB341#4GE;.#6>#:;EF>2GB@#EH@A>0@###I3JU30@.C?>2L;<C?@1=>###VH.6A#2.#320@2>#;EJ:>78C6>B@21=L78###N20@2>#.;O4@A<#W2./=X#4@JAE102L#;3BE2@A<Y###K2LZ>25#4GE;345#/34@2236O###[36AE/236A#\]#?0>#=>?@A>09#VH.6A#EH@A>09#2.#\]#Je třeba upozornit, že rozdíly v odpovědích učitelů a ředitelů mohou být do určité míry způsobeny formulací otázky, která se u ředitelů orientovala na dostupnost jednotlivých aktivit v době konání še-tření TALIS, zatímco učitelé se vyjadřovali k účasti na zaškolovacích aktivitách v době svého nástupu na danou školu. Vyšší dostupnost jednotlivých aktivit dle názoru ředitelů oproti účasti učitelů tedy může poukazovat na rostoucí nabídku zaškolovacích aktivit ve školách.Nejčastěji zmiňovanými zaškolovacími aktivitami byly naplánované schůzky s ředitelem a/nebo se zkušenými učiteli, dohled ředitele a/nebo zkušených učitelů a spolupráce s jinými novými učiteli (zúčastnilo se 80 % a více učitelů, přičemž více než 90 % učitelů pracuje ve škole, kde jsou dle vyjád-ření ředitelů tyto aktivity dostupné). Všechny tyto aktivity byly v České republice četnější ve srovnání s průměrem zemí EU. Tři čtvrtiny učitelů podstoupily obecné/administrativní zaškolení a zúčast-nily se prezenčních kurzů či seminářů. Necelá polovina českých učitelů pracuje ve škole, kde ředitel umožňuje týmovou výuku nových učitelů se zkušenými, a 35 % učitelů se do takové výuky dle své-ho vyjádření zapojilo. To je méně, než činí průměr zemí EU, kde 59 % učitelů pracuje ve škole, kde je pro nové učitele dostupná týmová výuka. V průměru EU se takové týmové výuky zúčastnilo 39 % učitelů, což je statisticky významně více než v případě učitelů v České republice.