18Podíl českých učitelů, kteří se v rámci svého formálního vzdělávání setkali s výukou v prostředí s různě nadanými žáky, byl ze všech zemí vůbec nejnižší (34 %, průměr EU 58 %). Vezmeme-li v úvahu pouze začínající učitele, je tento podíl vyšší (45 %), zůstává však nejnižší ze zapojených zemí. V souladu s výše uvedeným není překvapivé, že čeští učitelé vykazují nejnižší míru připravenosti na výuku v této oblasti. Velmi dobře anebo dobře se cítilo připraveno na výuku v prostředí s různě nada-nými žáky 18 % učitelů (průměr EU činí 42 %), mezi začínajícími učiteli je to pak o pouhé 4 procent-ní body více. Takto nízký podíl může představovat významnou překážku v zavádění inkluzivního prostředí, k němuž dochází v posledních letech na českých školách. Uvedené zjištění se odráží mimo jiné v rostoucím podílu učitelů, kteří se účastní aktivit profesního rozvoje zaměřených na výuku žáků se speciálními potřebami (viz kapitola 4.2).Graf 2 .4 Podíl českých učitelů, kteří měli v rámci svého formálního vzdělávání zahrnuté ná-sledující oblasti a kteří se cítili dobře či velmi dobře připraveni na výuku v těchto oblastech929791675554454734160 %20 %40 %60 %80 %100 %Obsahová stránka některých nebo všech předmětů, které vyučuji Obecná pedagogika Didak�ka některých nebo všech předmětů, které vyučuji Zaběhlé postupy v některých nebo ve všech předmětech, které vyučuji Sledování pokroku a vědomos� žáků Chování žáků a vedení třídy Využívání ICT (informační a komunikační technologie) ve výuce Výuka průřezových dovednos� (např. krea�vita, kri�cké myšlení a řešení problémů) Výuka vprostředí s různě nadanýmižáky Výuka vmul�kulturním či vícejazyčném prostředí Zahrnuto ve vzd láváníěP ipravenostřPodprůměrný je rovněž podíl českých učitelů, kteří uvedli, že součástí jejich formálního vzdělávání byly oblasti chování žáků a vedení třídy (54 %, průměr EU 65 %), sledování pokroku a vědomostí žáků (55 %, průměr EU 63 %) a využívání ICT (informační a komunikační technologie) ve výuce (45 %, průměr EU 53 %). Oblast využívání ICT ve výuce byla výrazně častěji zahrnuta ve vzdělávání u začínajících učitelů (75 %), nicméně pouze lehce přes polovinu začínajících učitelů (56 %) se cítilo dobře nebo velmi dobře připraveno na tuto oblast v rámci výuky.Další sledovanou oblastí formálního vzdělávání byla výuka průřezových dovedností (např . kreati-vita, kritické myšlení a řešení problémů). Necelá polovina českých učitelů (47 %) měla tuto oblast