Mezinárodní šetření TIMSS 201992PŘÍLOHA 2TABULKA P2.2 | Podíly žáků ve vědomostních úrovních v matematice a v přírodovědě29(TIMSS 2019 – matematika, přírodověda, 4. ročník)ZeměPodíl žáků ve vědomostní úrovni (%)MatematikaPřírodovědaPod 11234Pod 11234Albánie142436215142735204Anglie413303221415373410Arménie82841203203333122Austrálie1020342610616343311Ázerbájdžán8203628835332471Bahrajn192733174162432226Belgie (vlámská)3174032882642222Bosna a Hercegovina24363181223432111Bulharsko1019342981316272915Černá Hora243332101253132111Česká republika41836321031638358Dánsko5203829842040306Filipíny8113510878410Finsko517363111310314115Francie152836183142737193Gruzie162836173253231111Hongkong0418403841738338Chile30372661183434131Chorvatsko5254224421846304Írán322926112322827121Irsko31332371561736329Itálie5224326452444243Japonsko1421413328314217Jihoafrická republika (5)632111417214842Kanada8233726652038307Katar303026122322525153Kazachstán52442245113036185Korejská republika1418403714224429Kosovo2736297141342140Kuvajt5326155151221782Kypr51835301282239256Litva415333513316363411Lotyšsko21335391121337408Maďarsko71935309618343210Malta92237275142336225Maroko5725125158211452Německo4213930672135307Nizozemsko2144037742043294Norsko (5)31534351331437379Nový Zéland172731196122434246Omán38292193372521134Pakistán73197107914610Polsko7203728851637339Portugalsko5213530972641242Rakousko2143936961937317Rusko1830412017294518Saúdská Arábie4928175146262071Severní Irsko41125342662039305Severní Makedonie222631165382823101Singapur1312305425193638Slovensko9204026581637327Spojené arabské emiráty222527197262126207Srbsko11213625781937297Španělsko9263823462341273Švédsko62038288416353411Tchaj -wan04184137110324215Turecko (5)12182728151015313212USA716313214615313315Poznámka: V Jihoafrické republice, Norsku a Turecku se šetření TIMSS 2019 účastnili žáci 5. ročníku, neboť lépe vyhovují definici cílové populace.29 Vědomostní úrovně: Pod 1 – Pod nízkou úrovní, 1 – Nízká, 2 – Střední, 3 – Vysoká, 4 – Velmi vysoká