Mezinárodní šetření TIMSS 201990PŘÍLOHA 1Vysoká vědomostní úroveň (od 550 bodů)Žáci uplatňují a využívají znalost znaků rostlin a živočichů a jejich životních cyklů, uplatňují znalost ekosystémů a vzájemného působení člověka a živých organismů a jejich životního prostředí. Žáci prokazují znalost skupenství látek a jejich vlastností, znalost přenosu energie v praktických situacích a prokazují určité porozumění silám a pohybu. Žáci znají různé fyzikální vlastnosti Země a prokazují základní pochopení soustavy Země – Měsíc – Slunce.Jarda rozsvítil baterku.V baterce se jeden druh energie mění na jiný.Které tvrzení popisuje tuto změnu?A) Elektrická energie se mění na světelnou energii.B) Pohybová energie se mění na světelnou energii.C) Světelná energie se mění na elektrickou energii.D) Světelná energie se mění na pohybovou energii.Velmi vysoká vědomostní úroveň (od 625 bodů)Žáci prokazují znalost typických znaků a životních procesů různých organismů. Uplatňují a využívají porozumění vztahům v ekosystémech i vzájemnému působení organismů a jejich životního prostředí. Uplatňují a využívají porozu-mění vlastnostem látek a jejich skupenství a fyzikálním a chemickým změnám. Žáci uplatňují a využívají porozumění fyzikálním vlastnostem Země, zemským dějům a historii Země a prokazují znalosti o otáčení Země kolem její osy i obíhání Země kolem Slunce.Roční období na Zemi jsou způsobena náklonem zemské osy.Ve městě A je léto. V jaké poloze je Země, když je ve městě A léto?Přetáhni Zemi do polohy, která ukazuje, že je ve městě A léto.