Mezinárodní šetření TIMSS 201987PŘÍLOHA 1Střední vědomostní úroveň (od 475 bodů)Žáci provádí početní operace s troj a čtyřcifernými přirozenými čísly v různých situacích. Prokazují určité porozumění zlomkům a desetinným číslům. Žáci určí a nakreslí útvary s jednoduchými vlastnostmi. Čtou, označují a interpretují informace z diagramů a tabulek.Doplň obrazec tak, aby čárkovaná čára byla osou souměrnosti.Označ čtverečky v síti.Vysoká vědomostní úroveň (od 550 bodů)Žáci využívají porozumění pojmům souvisejících s přirozenými čísly při řešení slovních úloh vyžadujícím dva kroky. Prokazují pochopení číselné osy, násobků, dělitelů, zaokrouhlování čísel a početním operacím se zlomky a desetinný-mi čísly. Žáci řeší jednoduché úlohy týkající se měření. Žáci prokazují porozumění geometrickým vlastnostem útvarů a úhlů. Využívají a interpretují data z tabulek a různých diagramů při řešení úloh.V nádrži bylo 12 litrů vody.Radek pak přilil do nádrže 3 litry vody a Ivana přilila do nádrže další 3 litry vody. Kterým výpočtem můžeš zjistit množství vody v nádrži?A) 12 + (2 + 3) B) (12 + 3) + (12 + 3) C) (12 + 2) ∙ 3 D) 12 + (2 ∙ 3)