Mezinárodní šetření TIMSS 2019727 | POSTOJE A NÁZORY ŽÁKŮČeská republika patří k zemím s podprůměrnou oblibou matematiky (průměr škály v České republice činí 9,4). Necelá třetina žáků 4. ročníků (32 %) se matematiku učí velmi ráda, přičemž tento podíl je výrazně vyšší u chlapců (37 %) než u dívek (27 %). Docela rádo se matematiku učí 39 % českých žáků. Nejvyšší obliba matematiky byla stejně jako v roce 2015 zjištěna v Turecku, Portugalsku, Bulharsku a na Kypru. Průměrná hodnota indexu žáci se rádi učí matematiku se v těchto zemích rovná či převyšuje hodnotu 10,3; průměr zemí OECD a EU činí 9,7. Naopak nejméně oblíbená je matematika v Dánsku, ve Finsku, v Chorvatsku a Korejské republice (hodnota indexu činí 9,2 a méně), viz obrázek 7.6.OBRÁZEK 7.6 | Jak rádi se žáci učí matematiku a přírodovědu(TIMSS 2019 – matematika, přírodověda, 4. ročník)6789101112Korejská republikaChorvatskoFinskoDánskoPolskoNizozemskoČeská republikaBelgie (vlámská)Norsko (5)JaponskoSeverní IrskoLotyšskoŠvédskoN meckoěIrskoSlovenskoMa arskoďŠpan lskoěAustrálieKanadaUSARakouskoNový ZélandAnglieRuskoChileItálieLitvaMaltaFranciePortugalskoBulharskoKyprTurecko (5)Hodnota indexuMatematikaP írodov dařěZemě jsou řazeny sestupně podle hodnoty indexu pro matematiku.Poznámka: V Norsku a Turecku se šetření TIMSS 2019 účastnili žáci 5. ročníku, neboť lépe vyhovují definici cílové populace.Není překvapivé, že skupina žáků, kteří se velmi rádi učí matematiku, dosahuje průměrně výrazně lepších výsledků v testu TIMSS (553 bodů) než skupina žáků, kteří se matematiku neučí rádi (514 bodů).