Mezinárodní šetření TIMSS 2019667 | POSTOJE A NÁZORY ŽÁKŮVýsledky žáků souvisejí s délkou předškolní docházky a s počátečními aktivitamiČR má menší podíl žáků, kteří pociťují vysokou sounáležitost se svou školou7 POSTOJE A NÁZORY ŽÁKŮMatematiku mají raději chlapci než dívkyPřírodovědu mají raději dívky než chlapciDívky chodí do školy raději než chlapciOLK9 %KVK10 %PHA42 %STČ29 %VYS29 %ULK14 %HKK18 %PLK19 %JHČ19 %MSK20 %PAK22 %LBK23 %ZLK23 %JHM24 %Podíl žáků s mnoha zdroji pro učení v jednotlivých krajích ČRRodinné zázemí žákůŽáci s větší sebejistotou v matematice a přírodovědě dosahují lepších výsledků11 %49 %40 %VysokáUrčitáNízkáŽáci v %38 %9 %54 %Žáci v %Rodinné zázemí žáků hraje důležitou roli v tom, jakých výsledků žáci dosahují.Žáci v %MATEMATIKAPŘÍRODOVĚDA58257843 %41 %8 %8 %MŠ tři a více letMŠ méně než tři rokyPočáteční aktivity častoPočáteční aktivity častoPočáteční aktivity někdy nebo nikdyPočáteční aktivity někdy nebo nikdy54854553853953553852853129 %48 %23 %Velmi sebejistýSebejistýNejistýŽáci v %60055050045060055050045025 %50 %25 %57753949256053550775 %Žáci v %Sounáležitost se školou24 %Žáci v %Mnoho zdrojů pro učeníNějaké zdroje pro učeníPrůměrný výsledek530531MATEMATIKAPŘÍRODOVĚDAŽáci v %Žáci v %Žáci v %Žáci v %Průměrné výsledkyMálo podnětné prostředíVelmi podnětné prostředíMATEMATIKAPŘÍRODOVĚDAPrůměrný výsledekPrůměrný výsledek