Mezinárodní šetření TIMSS 2019545 | PODMÍNKY VÝUKYZ obrázku 5.10 je patrné, že spokojenost rodičů českých žáků se školou klesá s rostoucím nejvyšším dosaženým vzdě-láním rodičů. Zatímco ve skupině žáků, jejichž alespoň jeden rodič dosáhl vysokoškolského či vyššího vzdělání, je se školou velmi spokojeno pouhých 31 %, ve skupině žáků, jejichž rodiče dosáhli nejvýše základního vzdělání, činí tento podíl 50 %.OBRÁZEK 5.10 | Vnímání školy rodiči – členění podle nejvyššího dosaženého vzdělání(TIMSS 2019 – 4. ročník)8,88,99,29,78,28,48,68,899,29,49,69,80 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %Univerzitní vzd láníěVyšší odborné vzd láníěSt ední vzd lánířěZákladní vzd lání, bez vzd láníěěVelmi spokojenSpíše spokojenSpíše nespokojenŠkálaPři pohledu na jednotlivé kraje České republiky byl nejvyšší podíl žáků, jejichž rodiče jsou se školou velmi spokojeni, zjištěn v Jihočeském a Zlínském kraji (44 %, resp. 52 %), naopak nejvyšší podíl žáků (16 % a více) se spíše nespoko-jenými rodiči byl zjištěn v Praze, Karlovarském a Pardubickém kraji.Zjištěný rozdíl ve vnímání školy rodiči při členění podle velikosti školy a velikosti obce není statisticky významný.V České republice dosahují žáci, jejichž rodiče jsou se školou velmi spokojeni, průměrně stejných výsledků jako žáci, jejichž rodiče jsou spíše nespokojeni, a to jak v oblasti matematiky, tak přírodovědy. V Rakousku, které má vyšší podíl žáků (60 %), jejichž rodiče jsou se školou svých dětí velmi spokojeni, než Česká republika, byl zjištěn statisticky vý-znamný rozdíl v průměrném výsledku žáků v matematice. Zatímco děti rodičů velmi spokojených se školou dosahují v matematice v průměru 545 bodů, žáci rodičů spíše nespokojených dosahují v průměru 520 bodů. V oblasti přírodo-vědy jsou výsledky žáků srovnatelné.