Mezinárodní šetření TIMSS 2019535 | PODMÍNKY VÝUKY ■žáci, jejichž rodiče jsou velmi spokojeni se školou; ■žáci, jejichž rodiče jsou spíše spokojeni se školou; ■žáci, jejichž rodiče jsou spíše nespokojeni se školou.Obrázek 5.9 řadí země TIMSS sestupně podle podílu žáků, jejichž rodiče jsou velmi spokojeni se školou, kterou děti navštěvují. V České republice je tento podíl třetí nejnižší (36 %), nižší hodnota byla zjištěna jen v Korejské republice a Japonsku. Rodiče poloviny českých žáků (51 %) jsou se školou svých dětí spíše spokojeni a rodiče 13 % žáků vyjá-dřili spíše nespokojenost. Nejpozitivněji vnímají rodiče školy na Maltě, v Severním Irsku, Bulharsku, Irsku a Turecku. V Evropské unii jsou v průměru se školou velmi spokojeni rodiče 58 % žáků, spíše spokojeni rodiče 36 % žáků a spíše nespokojeni rodiče 6 % žáků 4. ročníku.OBRÁZEK 5.9 | Vnímání školy rodiči žáků(TIMSS 2019 – 4. ročník)0102030405060708090100JaponskoKorejská republikaČeská republikaFranciePolskoChorvatskoŠvédskoChileN meckoěLotyšskoBelgie (vlámská)DánskoRuskoFinskoMa arskoďKanadaRakouskoSlovenskoNový ZélandLitvaKyprItálieŠpan lskoěPortugalskoIrskoTurecko (5)BulharskoSeverní IrskoMalta%Velmi spokojenSpíše spokojenSpíše nespokojenZemě jsou řazeny sestupně podle zastoupení žáků v kategorii velmi spokojen.Poznámka: V Norsku a Turecku se šetření TIMSS 2019 účastnili žáci 5. ročníku, neboť lépe vyhovují definici cílové populace.